מהי הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו?

לפי ס' מאתיים שבעים וחמש לחוק העונשין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו זו עבירה שהעונש עליה עומד על מקסימום של שלוש שנות מאסר (וישנו עונש מינימום של שבועיים). במאמר זה אתמקד במקרים בהם הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו נעשית במקרים שקשורים לתחבורה.

עבירת ההפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו מוגדרת כמעשה שנעשה בכוונה להפריע לשוטר לעשות את תפקידו או אף להכשיל אותו לעשות את התפקיד שלו. אפשרות נוספת היא להפריע לשוטר לסייע לשוטר אחר לבצע את תפקידו.

 

דוגמה להפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו

למשל מצב ובו אדם היה בטלפון בעת שהוא נוהג, שוטר הבחין לכך ומבקש מן הנהג לעצור את מכוניתו בשולי הדרך. נניח והנאשם מסכים לעצור בצד, אולם כאשר השוטר אותו מה הסיבה שהיה בטלפון, הנאשם לא עונה לשוטר או עונה בהתחצפות, במהרה הדבר עולה לכדי סכסוך והנאשם מקלל את השוטר ואף הודף אותו כשהוא מגיע להעניק לו את דוח הטלפון.

מצב מסוג זה יכול לעלות לכדי הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו משום שמעשיו של הנאשם מפריעים לשוטר לעשות את התפקיד שלו – לתת את הדוח לנאשם שהוא חושב שעשה עבירה.

מה עושים במידה ומואשמים בעבירת הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו

בשלב הראשון, מומלץ לשכור עורך דין תעבורה. עורך הדין בשלב הראשון ישמע מן הלקוח את עובדות המקרה, יבין במה הוא נאשם, ולאחר מכן יתחילו השניים לגבש אסטרטגיה לפיה הלקוח יוכל לצאת זכאי מן האישומים הללו.

עורך דין מיומן ויסודי הוא בקיא בכל התקדימים, בלשון החוק ובכל ניסיון. לכן, הוא יידע לעשות כל מה שצריך בכדי לזכות את הלקוח שלו. הסתכלות יסודית יכולה לנסות להוביל לשלילת העמדה של הפרקליטות באשר לעבירה עצמה או להיעזר בפעולות נוספות של הלקוח, כל זאת במטרה להוביל לתוצאה הטובה ביותר עבורו.

 

דברים שיכולים להקל על ההליך המשפטי

פעמים רבות תלונתם של השוטרים על הפרעה בשעת מילוי התפקיד נובעת רק מאינטראקציה שהתפרשה בתור שלילית עבור השוטר ובפועל לא יצרו הפרעה של ממש לפעולותיו. פעמים רבות השוטרים יגבו האחד את השני, אולם זה לא בהכרח משנה את המצב העובדתי, לפיו הייתה הפרעה או לא.

יתרה מזאת, במידה וניתן להוכיח כי מדובר בהאשמות שווא, יכול לקבל הלקוח אף סכומי פיצויים גדולים על העוול שנגרם לו בשל ההתנהלות המשטרתית.

ישנם גורמים רבים שיכולים לרכך את הענישה או אף להוביל לזיכוי הנאשם. למשל, עברו הנקי של הלקוח יכול להוות מפתח משמעותי להקלה בענישה. כמו כן, ישנה אפשרות לסיים את התיק עוד מבלי הרשעה מלכתחילה.

במידה והלקוח מעוניין, ניתן לחתום על הסדרי טיעון עם הפרקליטות לפיהם יעשה הלקוח שירות לתועלת הציבור ויהיה מחויב לקבל תסקירים חיוביים משירותי המבחן.

 

איש שיטור

מאמרים באותו נושא