האם "שוד דרכים" מהווה תאונת דרכים

לצערנו יש לא מעט תחומים בחיים שנחשבים תחת התחום האפור.

התחום האפור הוא תחום שאין כלפיו חקיקה ברורה, ולעיתים במצבים שבהם אנשים עומדים בתחומים האפורים – הם נאלצים להתמודד עם מערכת משפטית שאינה קשובה ופועלת אך ורק על פי החוקים השחורים והלבנים – אלו הברורים לה ומסייעים לה להכריע את הדיון.

גם בכל הנוגע לנושא התחבורה והנסיעה בכבישים, לא ברור תמיד מהי החקיקה בנוגע לנושאים מסויימים, ועל כן אנשים רבים מוצאים את עצמם בלב לבם של דיונים מתמשכים אשר אינם מגיעים לכדי פתרון. במאמר הקרוב ננסה להבין האם "שוד דרכים" מהווה תאונת דרכים, ומה מגיע או לא מגיע לכם במסגרת ההיתקלות במצב הלא נעים הזה

 

"שוד דרכים" – מה זה בכלל?

שוד דרכים הוא מונח המתייחס לסיטואציה ייחודית אשר עלולה להתרחש כלפי כל אחד ואחת מאיתנו במהלך הנסיעה בכביש.

לא מעטות הפעמים שבהן אנשים רוצים להיות לעזר ולהעניק טרמפ לטרמפיסטים שעומדים בתחנות השונות ומשוועים לעזרה. לא הרבה זמן אחרי שהטרמפיסט נכנס לאוטו, מגלה הנהג שהוא עשה כאן טעות חמורה, ושבעצם מדובר בפושע שמעוניין לגנוב את רכבו.

בין השניים מתפתחת סיטואציה שבה הטרמפיסט מנסה להשתלט בכל הכוח על ההגה, תוך דחיפה של הנהג ממקום מושבו. על מנת שהדבר יתאפשר. דלת הנהג תיפתח והנהג יידחף מהרכב. כמובן שהסיטואציה הזו עלולה להביא איתה נזקים גופניים חמורים, אך השאלה אם שוד דרכים שכזה נחשב בתור תאונת דרכים.

 

מבינים את הכאב, אבל זו לא תאונת דרכים

במקרה הזה מערכת המשפט לא מגלה אמפתיה רבה או ממהרת להגדיר את המקרה בתור תאונת דרכים. זה נכון שיש כאן פגיעה פיזית ישירה בנהג, אך המונח תאונת דרכים מתייחס למקרים שקרו מבלי שהם תוכננו מראש, ואילו שוד דרכים בהחלט תוכנן מראש – על ידי הטרמפיסט.

היות והתחום הזה הוא תחום אפור, הנהגים האומללים מוצאים את עצמם לא פעם במצב שבו הם אמורים לשכנע, לאסוף ראיות וכמעט להתחנן על מנת שיוכלו לקבל את המענה הראוי, שיזיו זכאים לפיצויים מחברת הביטוח וכמובן שיוכלו לצאת עם כמה שפחות נזק מהמקרה הנורא שהם חוו.

 

לא מצליחים לשכנע ששוד דרכים מהווה תאונת דרכים? עורכי הדין לרשותכם

עורכי הדין כחלק מתפקידם מנסים בכל הכוח להילחם עבור הצדק של הנהג התמים, ואם חס וחלילה עמדתם בסיטואציה כזו – זה הזמן להצטייד בעורכי דין מעולים שיעשו בשבילכם את העבודה. לא בטוחים במי לבחור? הכירו את יערית אוליאל.

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומטפלת בתיקים שקשורים בתאונות דרכים, מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילה, נקודות ועוד. עורכת הדין יערית אוליאל היא בעלת ניסיון של שנים ומאות לקוחות שנחלצו ממצבים בלתי אפשריים, ואתם מוזמנים להיעזר בשירותיה גם אתם.

 

עורך דין בשיחת טלפון

מאמרים באותו נושא