פסילה מנהלית – מי מוסמך להורות על פסילה מנהלית ובאילו מקרים?

פסילה מנהלית היא בעצם פסילת רישיון הנהיגה. ישנם מספר מקרים שבהם ניתן לשלול מנהג את רישיון הנהיגה שלו – ננסה לעשות סדר בעניין ולהבין בדיוק באילו מקרים ולמי יש את הסמכות לעשות זאת.

 

אז אילו פסילות מנהליות קיימות ומי מוסמך להורות עליהן?

מי שמוסמך להורות על פסילה מנהלית הוא קצין משטרה, בדרגת מפקח ומעלה. פסילה מנהלית מאפשרת לקצין המשטרה לשלול את רישיון הנהיגה של נהג, גם אם עדיין לא הוגש כתב אישום – ובעצם הוא לא הורשע באף עבירה.

ישנם שלושה סוגים של פסילות מנהליות:

• פסילה למשך 30 ימים – עבור עבירות תחבורה שנחשבות חמורות, כמו נהיגה בשכרות.

  • פסילה למשך עד 60 ימים – במידה והנהג עבר תאונת דרכים, קצין המשטרה רשאי לשלול את רישיונו במידה וראה לנכון לעשות זאת.
  • פסילה למשך עד 90 ימים – במידה והנהג עבר תאונת דרכים קטלנית, שכתוצאה ממנה אדם מת, רשאי קצין המשטרה לשלול את רשיון הנהיגה של הנהג למשך עד 90 ימים.

 

הליך שימוע

במידה וקצין המשטרה מחליט לשלול את רישיונו של נהג למשך 30 יום או למשך של עד 60 יום, הוא מחויב לערוך לנהג שימוע לפני שלילת הרישיון. בשימוע הנהג יכול לטעון לחפותו, ולהעלות את טענותיו מדוע אין זה מוצדק לשלול ממנו את רישיון הנהיגה.

אם נקלעת למצב שבו עליך לעבור הליך שימוע לפני שלילת רישיון, האפשרות המומלצת ביותר עבורך היא לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בנושאי תעבורה. כמובן שתוכל לעבור את ההליך לבדך, אך עורך דין מקצועי יוכל להטות את הכף לטובתך – ואף לגרום לביטול הרישום הפלילי.

 

 

ערעור על שלילת הרישיון

במידה והנהג סבור ששלילת הרישיון שלו הייתה לא מוצדקת, או שהוא מעוניין להשיג על החלטת קצין המשטרה – הוא רשאי לפנות אל בית המשפט.

בית המשפט יוכל לבחון את החלטת קצין המשטרה לשלול את הרישיון, לעבור על כל הראיות והעובדות שעמדו לנגד עיניו של הקצין – ולקבוע האם הוא פעל בצורה תקינה או לא.

במידה ובית המשפט אינו משתכנע בהצדקה לשלילת הרישיון, או לחילופין משתכנע בנימוקי עורך הדין של הנהג בנוגע לרמה הנמוכה של המסוכנות של הנהג ועל כך שלא עבר עבירות תנועה משמעותיות בעבר – ניתן יהיה לבטל את הפסילה המנהלית, ולהחזיר לנהג את רישיון הנהיגה שלו.

מכאן ניתן להתרשם כי לעורך הדין לענייני תעבורה יש תפקיד מהותי בהליך. עורך הדין מעלה משמעותית את סיכויי הנהג לביטול הפסילה המנהלית, ולכן חשוב לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה – בעל רזומה עשיר והצלחות רבות בביטול פסילות מנהליות.

רישיון נהיגה הוא צורך בסיסי בחייו של כל אדם בוגר ועצמאי, אל תוותר על האפשרות להחזיר לעצמך את הרישיון לנהוג!

 

נהג

מאמרים באותו נושא