גג שקרס – מי לוקח אחריות

לצערנו מדי פעם אנחנו שומעים בחדשות על אסונות שקשורים בתחום הבנייה. התופעה המצערת היא תוצאה של בנייה לקויה וחוסר הקפדה על תקנים בטיחותיים חשובים, ולעיתים אף בעל מקצוע מסויים מבצע עבודה רשלנית ביודעין ולמעשה בונה פצצה מתקתקת, שמרגע סיום בנייתה ועד קריסתה יכולים לחלוף שבועות בודדים בלבד. במאמר זה נתמקד בנושא גג שקרס – מי לוקח אחריות?

 

באילו מצבים גג עלול לקרוס?

מיד נגיע לנושא המאמר: גג שקרס – מי לוקח אחריות, אולם בואו נבין באילו מצבים האסון הזה עלול לקרות.

גג קורס, ממש כמו רצפה שקורסת או גשר שקורס, עלול לקרות ממגוון של סיבות. חלק מהסיבות יכולות להיות קשורות בתחזוקה לא נכונה ובעקבות כך קריסה וחלק מהסיבות קשורות בעבודה רשלנית וביצוע לא מיטבי של העבודה מלכתחילה.

 

גג שקרס – מי לוקח אחריות

אם חלילה נתקלתם במצב של גג שקרס, חשוב שתדעו מי לוקח אחריות. כמובן שבמידה וקורה אסון שכזה חשוב לוודא קודם כל לפנות את הפצועים ולדאוג להזמין משטרה שתסמן את המקום כמסוכן לכניסה ותודיע שאין להסתובב באיזורו. אולם לאחר ביצוע הפעולה הזאת, יש לגשת לחלק הפרקטי ולהבין מי אמור לטפל במחדל הזה.

אז קודם כל כמובן שיש לערב את משטרת ישראל במקרה. מעבר לכך, דעו שאף קבלן לא ישוש לקחת עליו את האחריות למה שקרה. לכן, עוד בשלבי בניית הגג, חשוב להצטייד בכל המסמכים שהקבלן אמור להציג לכם – אישור עבודה, תעודות שמסמיכות אותו למקצוע, ביטוח שהקבלן מחזיק בו וכו'. ברגע שכל המסמכים יהיו בידיכם, תוכלו בקלות למצוא את הקבלן במידה ויהיה בכך צורך.

 

קבלן

 

איך מוצאים את הקבלן?

קבלנים שיודעים שביצעו עבודה רשלנית יהיו קבלנים שקשה מאוד למצוא אותם. בין אם אתם סומכים על הקבלן שהעסקתם ובין אם לא, שמרו כל מספר טלפון, כתובת, מייל או כל דרך התקשרות רלוונטית שיכולה לקשר ביניכם לבין הקבלן בזריזות. במצבים כמו קריסת הגג נסו להשיג את הקבלן בכל דרך אפשרית על מנת לדרוש ממנו תשובות וכמובן כדי שתוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלו.

 

תמיד עדיף מישהו מקצועי "עם קבלות"

כדי לנסות ולמנוע ככל האפשר מצב של קריסת גג, רצוי מראש להעסיק מישהו מקצוען עם המלצות, תעודות ו"קבלות" המעידות עליו כבעל מקצוע מוכשר ומקצועי. בין אם זה קבלן בנייה, קבלן שמתעסק בתחום איטום גגות ובין אם אלו בעלי מקצוע אחרים כמו אדריכלים, מהנדסים ועוד שקשורים לביצוע עבודת הבנייה ושלא, חשוב שיהיו אלו אנשים מקצועיים שיודעים מה הם עושים.

אם הם חתומים על לקוחות גדולים שביצעו עבורם עבודות – אפילו יותר טוב, וגם אם לא – רצוי לאסוף כמה שיותר המלצות. בנוסף, בכל מה שקשור לבנייה אל תנסו לחסוך כסף – עדיף לשלם קצת יותר עבור שירות מקצועי מאשר לחסוך כמה שקלים ולקחת סיכון.

מאמרים באותו נושא