איך מחשבים אחוזי נכות?

אחד המדדים החשובים ביותר שיש בישראל הוא מדד אחוזי הנכות. המטרה של המדד הזה היא לקבוע את הזכויות אליהן זכאים חולים במחלות שונות. אם אתם סובלים מנכות מסוימת או מחלה כרונית חשוב לדעת שמגיעות לכם זכויות לא מעטות, בכפוף לסף אחוזי הנכות שייפסקו לטובתכם. כדי שתדעו בדיוק על מה מדובר, אנחנו כאן עם כל המידע שחשוב לדעת על זה. 

 

אחוזי נכות

אחוזי נכות הם מדד של ביטוח לאומי. המטרה של המדד הזה היא לקבוע את הזכויות שמגיעות לכל מי שסובל מנכות מסוימת. החישוב של המדד מעט מסובך, אולם באופן כללי אפשר לחשוב עליו בצורה הבאה: אדם בריא בריא באמת האחוזים, ומכאן ואילך מורידים לפי המחלות שמהן סובל המטופל. באופן לא מפתיע הרף העליון הוא מאה אחוזי נכות שניתן לחולים קשים בלבד.

אחוזי נכות

חישוב יחסי

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת ביחס לאחוזי הנכות הוא שהם מחושבים באופן מדורג. אדם שסובל מ20 אחוזי נכות וכעת נפסקו לטובתו 50 אחוזים נוספים, החמישים הללו יגיעו מתוך השמונים אחוז שנותרו לו. למעשה זה אומר שהוא יהיה עם 60 אחוזי נכות ולא עם 70 כמו שאולי היינו מצפים. עם זאת, הצבירה הזו יכולה להיות ללא הגבלה, כך שאפשר להגיע למאה אחוז גם באופן הזה.

חישוב יחסי

איך מתבצע החישוב

את החישוב של אחוזי הנכות ניתן לחלק לשני סוגים. החישוב הראשון הוא עבור מצבים מוגדרים שביחס אליהם המצב מוגדר היטב. מדובר על מי שסובלים מסרטן ברמות מסוימות, מחלות כרוניות ידועות וכיו"ב. במקרים הללו, באתר הביטוח הלאומי ניתן לראות פירוט מלא של אחוזי הנכות שמגיעים אליהם. המצב נעשה מורכב יותר במקרים שבהם אין הגדרה אחידה.

כדי לקבוע את אחוזי הנכות יש צורך לעיתים להגיע לוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי. בוועדות הללו תיערך בדיקה על ידי רופא שייקבע את שיעור אחוזי הנכות שמגיעים לכם. הוועדות הללו הן לא הדבר הכי נעים בעולם, ולכן כדאי להכיר את אופציית הייעוץ.

 

ייעוץ מקצועי

התנהלות מול הביטוח הלאומי היא לא דבר פשוט. מדובר על גוף די מסורבל מבחינה בירוקרטית, כך שאם אתם מוצאים את עצמכם מבולבלים מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי. אנשי המקצוע של חברת הייעוץ ילוו אתכם בוועדות הרפואיות, במילוי הטפסים ובכל מה שצריך לעשות כדי שבסופו של דבר תקבלו את כל הזכויות שמגיעות לכם על פי אחוזי הנכות מהם אתם סובלים.

 

לסיכום

אחד המדדים הכי חשובים של ביטוח לאומי הוא אחוזי נכות. דרגת אחוזי הנכות שלכם תשפיע על ההטבות אותן אתם יכולים לקבל מהמדינה. פטור מס הכנסה, תו חניה לאוטו וזכויות שונות ניתנות על בסיס אותם אחוזים. קביעת האחוזים נעשית רק לאחר חוות דעת רפואיות, חלקן של הביטוח לאומי עצמו. בכל מקרה של קושי מול הביטוח הלאומי מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי.

איך מחשבים אחוזי נכות

מאמרים באותו נושא