הכל על קבלת פטור קבוע ממס ההכנסה

פטור על מס הכנסה בישראל יכול להינתן באופן זמני או קבוע. פטור זמני ממס הכנסה ניתן עד לתקופה של שנה מלאה פחות יום אחד. במידה והנכות ממשיכה גם לאחר שנה זאת אבל לא באופן קבוע, ניתן להגיש בקשה לחידוש של הפטור ממס. במקרה של קבלת פטור קבוע ממס הכנסה, יש להוכיח לוועדה הרלוונטית שהנכות היא לכל החיים. במדריך הקצר שלפניכם תמצאו הסברים על קבלת פטור קבוע ממס הכנסה. 

 

פטור קבוע ממס הכנסה בגין נכות

מדינת ישראל מעוניינת לעודד אנשים שמתמודדים עם נכות לצאת לעבודה ולפרנס את עצמם ואת בני משפחתם. לכן נקבעו בחוק מספר כללים שמטרתם היא להפוך את היציאה לעבודה למשתלמת למתמודד עם נכות. אחד מהכללים האלה הוא פטור ממס הכנסה למי שסובל מנכות. מי שסובל מנכות בצורה קבועה, יכול לבקש לקבל פטור קבוע ממס הכנסה עד לתקרת ההכנסה הקבועה בחוק.

נָכוּת

מי מאשר את קבלת הפטור?

הגוף העיקרי בישראל שמאשר קבלת פטור קבוע ממס הכנסה הוא ביטוח לאומי. במוסד לביטוח לאומי פועלת ועדה מיוחדת לשם קבלת הטבות מס בשל נכות. בנוסף לכך גם במשרד הביטחון קיימת ועדה שמטרתה היא להעניק הטבות מס למי שנפגע בעת שירותו בגוף בטחוני זה או אחר.

בנוסף לכך קיימים גם מקרים מעטים (גזזת, פוליו ונכים ממלחת העולם השנייה) שבהם ניתן לפנות לוועדה של משרד האוצר לשם קבלת הפטור ממס הכנסה. בכל אחת מוועדות אלה יושבים רופאים מומחים שמטרתם להבין את מהות הליקוי שממנו סובל התובע, ואת אחוזי הנכות שיש לפסוק לו בשל הליקויים מהם הוא סובל.

 

פטור ממס הכנסה לבן או בת זוג של נכה

ניתן לקבל גם הטבות במס למי שהוא בן או בת זוג של נכה. הטבות אלו באות לשקף את הפגיעה באיכות החיים המשותפת שחווים בני הזוג במידה ואחד מהם סובל מנכות. בניגוד לפטור ממס הכנסה למי שמתמודד עם נכות, שיכול להיות פטור מוחלט עד להכנסה של מאות אלפי שקלים בשנה, ההטבה למס לבני זוג של נכים היא נקודת זכות אחת.

אדם נכה

חברות למימוש זכויות רפואיות

בכדי לעזור לכם לממש את הזכות שלכם לפטור קבוע ממס הכנסה, קיימות מספר חברות למימוש זכויות רפואיות. בשביל הזכויות היא דוגמא לחברה שכזאת. חברות אלה יעזרו לכם להגיש את הבקשה לביטוח לאומי בצורה הנכונה, ויספקו לכם ייצוג בוועדה הרפואית שתתכנס.

 

פטור קבוע ממס הכנסה בשל נכות  – סיכום

חלק מהניסיון של מדינת ישראל לעודד אנשים שסובלים מנכות לצאת לעבודה הוא מתן פטור ממס הכנסה למי שסובל מנכות חמורה. בנוסף לכך ניתן לקבל גם הטבות מס לבן או בת הזוג של הנכה. ישנן מספר חברות למימוש זכויות רפואיות שיעזרו לכם להגיש את הבקשה בצורה נכונה וייצגו אתכם בוועדות השונות.

מס הכנסה

מאמרים באותו נושא