דיור מוגן בתשלום פיקדון – כל מה שצריך לדעת

דיור מוגן הוא אחד הפתרונות היעילים ביותר לבני הגיל השלישי, המספק מענה לתחומים רבים. דיור מוגן אינו רק פתרון דיור אלא גם פתרון המאפשר לדיירים ליהנות משירותים שונים בתחומי הבריאות, הרווחה והפנאי. הדיור המוגן מתוחזק בצורה טובה ומאפשר לדיירים להתקיים באיכות חיים טובה יותר.

דיור מוגן אינו מסובסד על ידי המדינה, וניתן לשלם עליו במספר דרכים. במאמר הבא נסביר על דיור מוגן בתשלום פיקדון ועל כל מה שצריך לדעת בנושא.

 

מה זה בכלל אומר?

דיור מוגן הוא מקום בו יכולים להתגורר בני הגיל השלישי ולהנות משירותים שונים של רפואה, רווחה ובריאות. מכיוון שדיור מוגן, בניגוד לבתי אבות, אינו מסובסד על חשבון המדינה באופן חלקי או מלא, על הדיירים שמתגוררים בדיור המוגן או על בני המשפחה שלהם לדאוג למימון השהות בבית הדיור המוגן.

שיטה מסוימת למימון הדיור המוגן היא באמצעות פיקדון דיור מוגן. פיקדון זה הוא סכום כספי גבוה יחסית, אותו משלמים הדיירים העתידיים לבית הדיור המוגן. בית הדיור המוגן מקבל את הפיקדון ובתמורה מאפשר למשלם או למשלמים להיכנס אל בית הדיור המוגן, לפי התנאים שנקבעו להם.

 

גובה הפיקדון

גובה הפיקדון שמשולם לבית הדיור המוגן משתנה בהתאם למספר סיבות. הדבר הראשון שמשפיע על גובה הפיקדון הוא התנאים והשירותים שמקבל הדייר. ככל שהוא יקבל יותר שירותים ותנאים טובים יותר, כך גובה הפיקדון יהיה גבוה יותר. כמו כן, אם בית הדיור ממוקם במיקום אטרקטיבי, הדבר יעלה בסבירות גבוהה את דמי הפיקדון.

בממוצע, דמי פיקדון לדיור מוגן מגיעים למאות אלפי שקלים, אך אם ממדובר בבית דיור מוגן יוקרתי, דמי הפיקדון יכולים לעלות למעלה ממיליון שקלים.

 

מסלולי פיקדון שונים

גם אם בחרתם להיכנס לבית דיור מוגן באמצעות הפקדת פיקדון כספי, ישנם מסלולים שונים או אפשרויות שונות. למשל, ניתן לשלם את דמי האחזקה באמצעות הגדלת דמי השחיקה של הפיקדון.

 

יתרונות

ישנם כמה יתרונות בתשלום פיקדון. הסכום מהפיקדון אמור לחזור בסופו של דבר אל מי שהפקיד אותו או אל יורשיו, כך שאם יש לכם סכום כספי גבוה, מסלול הכניסה באמצעות פיקדון יכול להיות יעיל עבורכם. מהפיקדון יגבו דמי שחיקה מסוימים (אחוז חד ספרתי לרוב), שיאפשרו לבית הדיור המוגן להנות מרווח בעצמו.

 

החזר הפיקדונות

בסופו של דבר, הפיקדון אמור לחזור אל מי שהפקיד אותו אל יורשיו. הוא יחזור לאחר ניקוי דמי השחיקה, אם הדייר החליט לסיים את תקופת המגורים שלו בבית הדיור או אם הוא נפטר. לאחר שהוא נפטר, דמי הפיקדון שנותרו אמורים לעבור כאמור אל יורשיו, לפי הצוואה שהותיר או לפי מה שמורה החוק. הדייר יכול לסיים את מגוריו גם מסיבות רפואיות, מה שיגרום לפיקדון לחזור אליו.

דיור מובטח

מאמרים באותו נושא