פטור ממס הכנסה – מי יכול לקבל אותו?

פטור ממס הכנסה נשמע כמו חלום של כל אזרח עובד. בסופו של דבר, לא משנה כמה נתמיד בעבודה שלנו במהלך החודש, כשנקבל את המשכורת ונציץ בתלוש השכר שלנו נגלה שחלק לא קטן מהמשכורת החודשית מגיע אל המדינה דרך מס ההכנסה שהיא גובה מאיתנו. בין אם אתם שכירים או עצמאים, ההכנסות שלכם יהיו חשופות למיסוי בצורה כזו או אחרת. עם זאת, יש כאלה שיכולים לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר הבא נסביר כיצד פטור ממס הכנסה אפשרי, מי יכול לקבל אותו ומתי.

 

פטור ממס הכנסה – זה באמת קיים?

זה אולי נשמע לכם טוב מדי בשביל להיות נכון, אך פטור ממס הכנסה הוא אכן דבר שקיים. המדינה קובעת כיצד למסות את האזרחים באמצעות חקיקת חוקים, אך מכיוון שיש הבנה שלא כל ההכנסות שוות ושלא כל האזרחים שווים, המדינה חוקקה לצד החוקים שקובעים באיזה צורה נגבה המס, חוקים הקובעים זכאות לפטור ממס הכנסה.

הפטור שניתן לקבל ממס הכנסה הוא פטור מלא או חלקי, שמשתנה בהתאם לנסיבות בגינן מוענק הפטור. הפטור יכול להיות מוענק בעקבות הכנסה מסוימת, כמו הכנסה שמתקבלת כתוצאה משכר דירה, בעקבות מצב בריאותי, כמו אחוז נכות גבוה במיוחד שמגביל את האזרח ביכולת ההכנסה או ממצב תעסוקתי, כשעובד מסיים לעבוד.

פטור ממס הכנסה

משכירי דירות

מקבלים הכנסה קבועה כתוצאה מהשכרת דירה? אתם יכולים לקבל פטור מלא או חלקי ממס ההכנסה. הפטור יינתן רק על ההכנסה שמגיעה מהשכרת הדירה עצמה, כך שאם יש לכם הכנסה נוספת, כמו משכורת חודשית בתור שכירים או הכנסה מעסק, תצטרכו לשלם מס הכנסה על ההכנסות הללו.

הסכום שממנו יש להתחיל לשלם מס, כמו גם הסכום שממנו יש להתחיל לשלם מס חלקי בעבור השכרת דירה משתנה כל שנה, אך לרוב עבור השכרת דירה במחיר של כ-5,000 שקלים לא תצטרכו לשלם מס כלל, כשבין כ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים תצטרכו לשלם מס חלקי.

פטור ממס הכנסה

נכים וחולים

מחלות שונות או נזקים שונים שנגרמים לכם עשויים לזכות אתכם בקבלת פטור מלא או חלקי ממס הכנסה, בהתאם להכנסה שלכם בעת קבלת הפטור. כדי להיות זכאים לקבלת הפטור הזה, תצטרכו להיות בעלי אחוז נכות מסוים.

ניתן לקבל את הפטור בעקבות מחלה שאתם לוקים בה, נכות הנגרמה לכם כתוצאה ממבצע צבאי או שירות צבאי, נכות הנגרמה לכם בעקבות היותכם נפגעי פעולות איבה או נכות שנגרמה בתאונת דרכים למשל. כדי לקבל את הפטור, יש להגיש בקשה לאחר שנקבעו אחוזי הנכות, או שאלו יקבעו על ידי וועדה רפואית.

 

עובדים שסיימו את תקופת העסקתם

עובדים שסיימו את תקופת העסקתם עשויים להיות זכאים לקבלת כספים שונים. למשל, עובד שפוטר יכול לקבל פיצויים, כאשר כל עובד שהסתיימה העסקתו יכול לפדות דמי חופשה למשל. כספים אלו פטורים ממס הכנסה, כשהדבר תלוי בגובה הכספים שמתקבלים.

פטור ממס הכנסה

מאמרים באותו נושא