מי הם הזכאים לפטור ממס הכנסה?

לכל אזרח יש זכויות שונות וחובות שונות. אחת החובות שמובנות לנו בצורה הפשוטה ביותר היא החובה לשלם מס. אם אנחנו עובדים, מבצעים פעולות מסוימות של רכישה או מכירה, אנחנו יודעים שיש מיסים שאנחנו צריכים לשלם. כחלק מהזכויות שלנו, אנחנו עשויים לקבל הנחה או פטור מסוים, אם המדינה מצאה לנכון מסיבותיה להעניק לנו הנחה או פטור כזה.

כדי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה למשל, צריך לעמוד בתנאים שונים. במאמר הבא נסביר מי הזכאים לפטור ממס הכנסה לפי החוקים של המדינה.

 

פטור ממיסוי משמעותי

מס שבח, מס רווחי הון, מס רכישה, מס ערך מוסף ומס הכנסה – ישנם סוגים רבים של מיסים שהאזרח הישראלי נאלץ לשלם או עשוי לשלם במהלך החיים שלו. כל מדינה קובעת לעצמה את שיטות המיסוי שלה ואת סוגי המיסים שהיא גובה, אך אם נעבור על מערכות המיסוי של מרבית המדינות המתקדמות והמערביות, אנחנו נגלה שבצורה כזו או אחרת, המדינה ממסה את ההכנסה של האזרח.

אם יצא לכם להתעסק בתשלומי מס מסוימים בעבר, כמו מס רכישה למשל, יכול להיות ששמתם לב שישנם אזרחים שיכולים לקבל הנחה ממס זה ואפילו הנחה. אם תהיתם מי זכאי לפטור ממס הכנסה במדינת ישראל, דעו קודם כל שהפטור הזה קיים. ישנם אזרחים שיכולים לא לשלם מס הכנסה, באופן מלא או חלקי, לפי עמידה בתנאים שונים של המדינה. עמידה בתנאים הללו היא ממש לא דבר פשוט, כך שהפטור נחשב לדי מצומצם.

פטור ממס הכנסה

נכים עם אחוז נכות גבוה

הפטור העיקרי ממס הכנסה מוענק לאנשים שיש להם נכות. נכות יכולה להיגרם ממספר מקרים שונים. אנשים שלוקים במחלה מסוימת למשל, יכולים לפתח נכות כתוצאה מפעולות שונות שעושה המחלה בגוף שלהם. חולי טרשת נפוצה למשל, יכולים להידרדר ממצב של תפקוד תקין למצב של נכות חמורה. גם מי שסובלים מנכות כתוצאה משירות צבאי, פעולת איבה, תאונת עבודה או תאונת דרכים, יכולים להיות זכאים בין היתר לפטור הזה.

לכל כל מי שנקבעה לו נכות זכאי לקבל את הפטור הזה. כדי להיות זכאים לפטור, אתם צריכים שאחוזי הנכות שלכם, או של הקרובים שלכם שעבורם אתם מבררים מידע זה, יעמדו ברוב המקרים על 90% או יותר, כשבחלק מהמקרים נדרשים 100% נכות.

 

זכאים נוספים

פטור ממס הכנסה יכול לבוא לידי ביטוי גם בצורות אחרות. למשל, מי שפוטר מהעבודה שלו ומקבל לפי חוק פיצויי פיטורים, יכול להיות זכאי, אם פיצויים אלו ניתנים עד גובה מסוים, לפטור ממס על ההכנסה הזאת. גם בעלי דירות שמשכירים אותן יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. השכרת דירה למשל עד מחיר של כ-5,400 שקלים (שימו לב כי הסכום מתעדכן באופן שנתי) תזכה את משכיר הדירה בפטור ממס על ההכנסה הזאת, באופן מלא.

פטור ממס הכנסה

מאמרים באותו נושא