מה זה ליווי חייבים?

אולי שמעתם סיפורים על כל מיני טייקונים או בעלי חברות גדולות שפשטו את הרגל, אבל דעו לכם שזה יכול לקרות לכל אחד. מצב של חוסר איזון כלכלי, שנגרם כתוצאה מהעובדה שההוצאות גדולות יותר מההכנסות, ומהלוואות שאין אפשרות לכיסוי, גורם לאדם להגיע למצב שהוא צריך עזרה, צריך הסדר אחר. מה זה אומר ליווי חייבים? על איזה הסדר מדובר? איך עובד תהליך חדלות פירעון? ולמה צריך לכך עורך דין? כל הפרטים כאן לפניכם.

 

ליווי חייבים

ליווי חייבים הוא שם כולל לליווי של אדם, יכול להיות טייקון בעל חברה, אבל יכול להיות גם אדם רגיל מהישוב, שמגיע לחוסר איזון כלכלי, וכפי שאמרנו, הוצאותיו גדולות מהכנסותיו והחובות לנושים הולכים וגדלים. אדם שמגיע למצב שאין לו כבר ברירה, עובר למסלול של הסדר כלשהו. זה יכול להיות חדלות פירעון, ויכול להיות הסדר חוב. בכל מקרה, ליווי חייבים על ידי עו"ד כפיר לולו, נעשה במסירות וביעילות תוך שמירה על האינטרסים של החייב.

ליווי חייב

מה זה אומר חדלות פירעון? והאם יש אפשרויות נוספות?

כאמור, אדם שמגיע למצב שהחובות גדולים מדי עבורו, ואין לו דרך לשלם אותם, מגיש בקשה לפתיחת הליכים בבית משפט, לאחר מכן, נציג של הממונה על הליכי חדלות פירעון בודק את מצבו הכלכלי, ואם הוא נמצא מתאים, בית משפט נותן צו שיקום כלכלי – מה זה אומר? זה צו שפוטר את האדם מרוב התחייבויותיו, כמובן ביחד עם תכנית הבאה מוגדרת המאושרת ומוצעת על ידי בית המשפט.

האם יש אפשרויות נוספות? ליווי חייבים על ידי עו"ד כפיר לולו כולל גם ליווי בהסדר חובות, שזה הליך קצת שונה מחדלות פירעון, ומאפשר לאדם לפתור את הבעיה מחוץ לבית המשפט.

 

מה זה אומר הסדר חובות?

מדובר בהליך נוסף עבור חייבים, שמלווה על ידי עורכי דין, במסגרתו מסכימים הנושים והחייב על תנאים חדשים להחזר החובות. ההסכם כמובן נערך בכתב ונחתם על ידי הצדדים והם מחויבים לו. חשוב להגיד שככל והיה משא ומתן רציני, והעניין בכל זאת מגיע לבית משפט בסופו של דבר, לא מופרך כלל שהוא יחייב את הנושים להסכים להסדר המוצע, ככל שיבין שאין דרך אחרת לדאוג להחזר החובות.

 

למה בכלל צריך עורך דין?

ליווי חייבים כולל התנגשות אינטרסים של מספר גורמים. כדי שתקבלו את כלל הזכויות המגיעות לכם, וכדי שלא תצטרכו להחזיר סכומים הגבוהים מהיכולת שלכם, כדאי מאוד שיהיה מעורב בהליך עורך דין שמבין בתחום, ויכול לסייע גם במשא ומתן וגם בניסוח ההסדרים השונים.

לסיכום, ליווי חייבים הוא ההליך שכולל את אלו שנמצאים במצב קיצוני של חוסר איזון כלכלי, עד כדי הגעה למבוי סתום, וממנו, אם זה בעזרת הסדרים שונים, ואם זה על ידי בית המשפט, מנסים לחזור למעגל הכלכלי, ולהחזיר כמה שאפשר מחובותיהם.

ליווי חייב

מאמרים באותו נושא