מה תפקידו של עו"ד מקרקעין?

בציבור רווחת סברה מוטעית הגורסת כי עורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע העוסק רק בענייני נדל"ן של חברות ענק ושל אנשי העולם הגדול. המציאות עם זאת שונה בתכלית. למעשה, כמעט כל אחד ואחת נזקקים לשירותיו של עורך דין מקרקעין לאורך החיים, בייחוד בהקשר של דיור. אז איך אפשר לדעת מי זקוק לשירותי עו"ד מקרקעין? מה תפקידו של עו"ד מקרקעין? כל התשובות בהמשך. 

 

מה ההבדל בין עו"ד מקרקעין לשאר עורכי הדין?

לפני שנעסוק בשאלה המרכזית – מה תפקידו של עו"ד מקרקעין מומחה כמו עורך דין מאור לוי למשל, חשוב לעמוד על הייחודיות של עורך דין מקרקעין ביחס לשאר עורכי הדין. עולם המשפטים הוא עולם רחב למדי: פלילים, משפחה, מקרקעין, גירושין, חדלות פירעון, כל אלו ועוד מהווים תחומים מובחנים אחד מהשני מתוך עולם המשפטים.

בהתאם, כדי להתמקצע באופן הטוב ביותר, עורכי דין נוטים להתמחות בתחום אחד ולהתמקצע בו לאורך הקריירה שלהם. כפועל יוצא, עו"ד מקרקעין הוא איש מקצוע שחקר לעומק ועסק בתחום המקרקעין, כך שבאופן טבעי הוא יעשה עבודה טובה יותר בתחום ביחס לעורך דין מעולם תוכן אחר.

 

מה תפקידו הייחודי של עורך דין מקרקעין?

ככלל, עו"ד מקרקעין הוא איש מקצוע מתחום הנדל"ן בהיבט המקצועי והמשפטי של תחום זה. כלומר, במסגרת תפקידו עורך דין מקרקעין מספק שירותי ייעוץ וייצוג בתחום הנדל"ן.

עו"ד מקרקעין מקצועי הוא איש מקצוע המכיר לעומק את דיני הנדל"ן השונים, "חוק המקרקעין" הוא החוק העיקרי הנוגע לדיני מקרקעין. כמו כן, עו"ד מקרקעין מיומן ידע להסתייע בחוקים ובפסיקות הרלוונטיות לענייניו של לקוחותיו באופן שיטיב איתם באופן האופטימלי.

 

מי זקוק לשירותיו של עורך דין נדל"ן?

תחום הנדל"ן מטבעו הוא תחום סבוך ומסועף למדי, גם העסקאות הנדל"ן הפשוטות ביותר עטופות בבירוקרטיה רבה וטומנת בחולה תקנות רבות ונהלים סבוכים. בהתאם, ברוב המקרים, עסקאות נדל"ן ילוו בייצוג של עורך דין מטעמם של הצדדים בעסקה.

עורך דין מקרקעין מיומן ידע כיצד לייצג בעסקה את הלקוח שלו באופן הטוב ביותר, תוך ניסיון מתמיד לחסוך בעלויות ותחת תשומת לב לחוקים הרלוונטיים לעסקה. כמו כן, עולם תוכן נוסף בו משתלבים עורכי דין מקרקעין הוא עולם ההתחדשות העירונית. אזרחים רבים פונים לעו"ד קרקעין כדי לקבל סיוע משפטי בנושא, בעיקר לצורך קבלת פיצויים.

 

לסיכום – אל תעשו את זה לבד

עסקאות נדל"ן לרוב הן עסקאות גדולות בעלות השלכות כבירות, בעיקר השלכות כלכליות. באופן טבעי, אנשים נוטים לנסות לחסוך בהוצאות לקראת עסקה גדולה שכזאת. חשוב להבהיר, חסכון בעו"ד מקרקעין בהקשר של עסקת נדל"ן ברוב המקרים יהיה טעות קשה.

שכן, במידה והצד השני מיוצג על ידי עורך דין העסקה לא תהיה שוויונית. כדי למקסם את מצבכם בתוך העסקה ולזכות לייצוג צמוד ועוטף – היוועצו עם עורך דין מקרקעין. בהצלחה!

עורך דין מקרקעין

מאמרים באותו נושא