עומד בפני רכישת דירה חדשה? כך יש לפעול

ישנם כמה צעדים חשובים לפני רכישת דירה אשק קשורים להגינות העסקה ומוכר הדירה. בדיקה זו יכולה להשפיע ולשנות את המחיר הסופי בעשרות אלפי שקלים. במאמר הבא נסקור את הצעדים החשובים ביותר לפני רכישת דירה חדשה. 

 

זהותו של מוכר הנכס

בדיקה זו ניתן לעשות ע״י עיון בנסח הטאבו שניתן להזמין מלשכת רישום המקרקעין. במידה ורכשתם דירה מקבלן הדירה איננה רשומה ברישום המקרקעין ולכן נסח טאבו לא יעזור לנו במקרה כזה. לכן, יש לבקש ממוכר הדירה להציג אישור זכויות על הדירה כדי שנדע שאכן הוא הבעלים החוקי של הדירה. בדיקה זו וכל הבדיקות אותן נציג במאמר יכולות להיעשות ע״י עו״ד רכישת דירה וכך להיעשות באופן יסודי עם אחריות.

 

זכויות בעל הנכס הנמכרות לנו

כאשר אנו בודקים את נסח הטאבו שבו רשום שם המוכר אנו צריכים לבדוק מהן הזכויות הרשומות על שמו וכל זה ניתן ללמוד מנסח הטאבו. בין הפרטים שניתן לגלות מעיון בנסח הם- מהי הבעלות האמיתית של הנכס, כיצד הוא רכש את הזכויות עליו או בעצם קיבל אותן? ועוד.

 

הנפקת פלט מידע מרשם החברות

בעת הנפקת נסח הטאבו יש להנפיק גם פלט מידע מרשם החברות אשר עוזר לנו לדעת האם הבית ״נקי״, מה זה אומר? כדי שכל הזכויות יועברו אלינו ללא דופי עלינו לוודא שלא קיימים עיקולים או שעבודים על הבית. אם נגלה פרט כזה באמצע התהליך, העסקה תיפול ולא נוכל לקנות את הבית. לכן, חשוב להוציא את פלט המידע ולגלות את הפרטים האלה כמה שיותר מוקדם.

 

ייעוץ שמאי מקרקעין

בייעוץ של שמאי או מהנדס אנו יכולים לבדוק כי הבדיקות התכנוניות תואמות להיתרי הבניה. ניתן להוציא את תיק הבניין מהאתר של העירייה ולהזמין את תיק הבית המשותף. כאשר השמאי יעיין בשני המסמכים הוא יוכל לדעת האם נעשו חריגות בנייה ובמידה וכן, יש לטפל בחריגות ולציין אותן ואת העלויות הנלוות שלהן בהסכם המכר.

 

תכנון נכון של מס רכישת דירה

כמו בכל קנייה במדינת ישראל קיים מס אותו הרוכש צריך לשלם. כאשר הרכישה מגיעה למאות אלפים ואף מיליונים המס הוא גבוה מאוד, וכל אחוז שבאפשרותנו להוריד יעזור לנו. עו״ד לענייני נדל״ן או מקרקעין יוכל לבדוק דרכים לצמצום תשלום המס ככל האפשר ויבדוק אודות פטורים או הקלות שניתן להשיג והן יפחיתו לנו את התשלום.

הצעדים שהוצגו במאמר ברובם קשורים ליושר והגינות של המוכר ושל בעלי המקצוע שמעורבים בבניית הבית. אסור לנו לקחת צ׳אנס שעלול לעלות לנו ביוקר בהמשך. עלינו לבצע את כל הבדיקות הנדרשות – זהות המוכר, הזכויות שלו ומידע מקיף אודותיו ואודות הנכס. פרטים אלה גם ניתנים לגילוי ע״י עו״ד ויכולים לחסוך לנו הרבה כאב ראש. 

עו"ד דירות

מאמרים באותו נושא