עורך דין לענייני משפחה: מה הם ענייני משפחה ומה תפקידו של עורך הדין לענייני משפחה

ישנם בעלי מקצוע שפוגשים אותנו במקומות הכי רגישים שלנו, ברגעים הקשים והמורכבים בחיים, אם זה מיילדת בחדר לידה, ואם זה רופא בחדר ניתוח. עורך דין לענייני משפחה, פוגש את המשפחה בדרך כלל בזמנים קשים ומורכבים, ולכן הבחירה בבעל מקצוע מתאים וראוי, חשובה במיוחד. מה עם ענייני משפחה? ומה תפקידו של עורך הדין? כל הפרטים.

 

מה זה אומר ענייני משפחה?

ענייני משפחה כוללים בתוכם את כלל החוקים והדינים שקשורים באנשים, בנישואין ובקשרים ביניהם. אם זה מעמדים אישיים, הסכמי ממון קדם נישואין, הנישואין עצמם, גירושין והמחלוקות הכספיות שבדרך כלל באים איתם, ולבסוף, ענייני ירושות וצוואות. עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף, מתעסק בעיקר בהסכמי ממון, גישור גירושין, וגירושין אך גם בענייני ירושות וצוואות.

 

תפקיד עורך הדין

בכל תחום יש לעורך הדין תפקיד שונה, במקרים רבים התפקיד יכול להיות קריטי ומשמעותי מאוד.

 

הסכמי ממון

אם תרצו שהסכם הממון שלכם יהיה תקף, תצטרכו שעורך דין יחתום לכם עליו. במקרה שהוא נערך כבר לאחר נישואין, נדרש אישור בית משפט. עורך הדין יעזור לבני הזוג וילווה אותם בזמן ניסוח ההסכם. הליווי כולל כמובן הסברים בנוגע להשלכות והמשמעויות, וגם ייצוג בבית משפט, אם נדרש.

 

ירושות וצוואות

ישנן מספר דרכים לערוך צוואה, המנויות בחוק הירושה. אחת מהצוואות האפשריות, מלבד, למשל צוואה בכתב יד, או צוואה בפני עדים, היא "צוואה בפני רשות:, לעניין זה עורך דין נחשב רשות, ולכן רבים פונים לעורכי דין לעריכת צוואה, בצורה זמינה יחסית וקלה. עריכת צוואה מראש תבטיח כמובן ודאות גם לעורך הצוואה עצמו, וגם ליורשים שלו.

 

צו ירושה

אם לא היתה צוואה מסודרת, פועלים לפי חוק הירושה, ולפי צו שמוציא הרשם לעניני ירושה. כמובן שניתן להתנגד לצו זה והוא עשוי להשתנות. מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין, כמו למשל עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף, לפני הגשת ההתנגדויות.

 

גירושין

התפקיד המוכר ביותר של עורכי הדין לענייני משפחה, לא סתם הוא מוכר, משום שעורך דין מתאים וטוב, משפיע מאוד על אופי הגירושין. עורך הדין בדרך כלל יציע גישור גירושין וזאת כדי לפתור את העניין לפני בית משפט, וללא כוחו הכופה, אך לא תמיד גישור זה יצליח. הבחירה היכן להגיש תביעת גירושין, קריטית, משום שניתן לבחור בין בית דין דתי לבית משפט ישראלי. תפקידו של עורך הדין הוא להמליץ לכם על האופציה המתאימה יותר ביניהן.

לסיכום, עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף בירושלים, ידע לבצע עבורכם את ההליכים בצורה מקצועית ובהירה. זכרו, עורך דין לענייני משפחה מתעסק בסיפורים קשים הנוגעים בעצבים הרגישים ביותר. מומלץ להיות מודע לתפקידיו ולהיעזר בו במקרה הצורך. כמובן.

איש משפט

 

מאמרים באותו נושא