מה ניתן לעשות במקרה שנפתחו נגדך הליכי הוצאה לפועל?

הליך הוצאה לפועל נועד עבור גביית חוב. החוק מאפשר הפעלה של שורת פעולות וכלים נגד החייבים. אבל לא כולנו יודעים מה הם הליכי הוצאה לפועל וכיצד מתמודדים איתם. מה המשמעות מבחינת החייב ומבחינת הזוכה? במאמר זה נסביר לכם הכל על מה ניתן לעשות במקרה שנפתחו נגדך הליכי הוצאה לפועל. 

 

מה זה הליך הוצאה לפועל?

הליכי הוצאה לפועל מיועדים לגבות חובות. מי שיוזם את ההליך נקראה זוכה ומי שנמצא בצידו השני נקרא חייב. חייבים שנפתח נגדם הליך של הוצאה לפועל זכאים לקבלת סיוע משפטי מהמדינה. לרוב, ההוצאה לפועל מתבצעת לאחר שזוכים המחזיקים בידם פסק דין או מסמך כספי כלשהו נתקלים בקושי לגבות את הכסף מהחייב ועל כן פותחים בהליך לגבות את כספם. ההליך נקרא הוצה לפועל. עורך דין הוצאה לפועל ייתן לכם את הייעוץ המירבי, את העזרה לפתירת בעיה זו והסדרת החובות בצורה היעילה ביותר.

 

מה ניתן לעשות במקרה שנפתח נגדך הליך הוצאה לפועל?

לאחר קבלת ייעוץ משפטי, תפקידו של העורך דין הוצאה לפועל הוא לבדוק את נסיבות המקרה ביחס לחוק, ולראות איזו טענה נגדית ניתן להציג בבית המשפט על מנת לממש את זכויותיו של החייב. יתרונות המעורבות של עורך דין הוצאה לפועל בא לידי ביטוי ברמה היומיומית. שימו לב כי התשלום החודשי בהליך הוצאה לפועל הוא ביוזמת ההוצאה לפועל ונקבע בצו מנהלי. במידה ותשלמו את מחיר הצו המנהלי, אין זה אומר שההליך נגדכם יתעכב. על מנת לעכב את ההליך ניתן להגיש מטעמכם בקשה מגובה באסמכתאות, אישורים ותצהיר לצו תשלומים בתיק הוצאה לפועל.

 

האם החוק מגן על החייב?

על אף שהליכי הוצאה לפועל מעניקים לזוכה יותר אפשרויות מאשר לחייב, גם החייב נמצא תחת הגנה חוקתית. זאת כמובן כדי לא להביא לפגיעה בזכויותיו הבסיסיות של החייב ללא הצדקה. במידה והחייב טוען כי שילם את החוב, ומציג טענות כי פרע את החוב, יחד עם הוכחות ואסמכתאות, יכול להיות כי הוא יזכה לעיכוב ההליך עד לבירור בית המשפט את הדברים.

בנוסף, הוצאה לפועל אינה מטילה עיקולים דרקוניים על חייב ללא יכולות כלכליות או תטיל עליו מאסר, במידה והוא מראה רצון לשלם אך אין ביכולתו לבצע זאת מבחינות פיננסיות. יש לציין כי גם בעת עיכוב יציאה מהארץ, נבחנת אפשרות של הפקדת ערובה למטרת יציאה.

 

הליך הוצאה לפועל צריך להתנהל במקצועיות

במידה ותיעזרו בסיוע המשפטי שניתן לכם על ידי עורך דין הוצאה לפועל מומחה ומנוסה, סביר להניח כי שגרת החיים שלכם תחזור להרגלה במהירות והחובות יהיו זכרון נשכח. הליכי הוצאה לפועל הינם הליכים מורכבים שיש להתייחס אליהם ברצינות. החייב צריך להבין את ההתנהלות שלו במערכה, ולדעת כי התנהלות שגויה יכולה להביא להטלת סנקציות מצד ההוצאה כמו עיקולים, הגבלת חשבונות הבנק ועיכוב יציאה מהארץ.

הליכי הוצאה לפועל

מאמרים באותו נושא