באיזה שלב של קניית דירה כדאי לערב עורך דין

מזל טוב! אחרי שנים שאתם חוסכים את מיטב כספכם, ומחפשים דירה שתהיה שווה את כל המאמץ.

מדובר על אחד מהצעדים הכי גדולים ומשמעותיים שתעשו בחיים שלכם.

אך למרות כל החלומות, לעיתים יכולה להיות לא מעט בירוקרטיה להגשמת החלום וגם הסיכונים כספיים.

ישנם גם טעויות אפשריות והונאות פוטנציאליות.

אי לכך יש חשיבות רבה לייעוץ וליווי משפטי ומקצועי של עורך דין בעסקי הנדל״ן, כזה שמתמחה ברכישת דירה.

 

רכישת דירה – כך מתחילים

אחד מהדברים הראשונים שעליכם לעשות כאשר אתם רוכשים דירה היא קודם כל לקבל החלטות חשובות. ההחלטות צריכות להיות מבוססות על היכן תגורו ועל אזור תבחרו. הדבר הבא שעליכם לעשות הוא לקבוע תקציב. התקציב צריך להיות מבוסס על הון עצמי שבתוכו נכללים על החסכונות, מכירה של דירה, או במקרה ויש, עזרה מההורים. גם משכנתא ויכולות החזר.

 

השלב הבא – עורך דין

אחרי שקיבלתם החלטות חשובות, ההחלטה הבאה צריכה להיות בבחירת העורך דין שלכם. חשוב, רצוי ומאוד מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מוקדם ככל שאפשר על מנת להיוועץ אתו על נושאים שונים שיוכלו מאוד לסייע לכם בקבלה של החלטות.

ההחלטות הללו יכולים להיות בדיקות ראשוניות ביחס לדירה או דירות שונות, אם עומדות על הפרק. ליווי כמו משא ומתן ועוד. חשוב לציין שעצות של עורך דין שוות זהב. לכן עלות עורך דין בקניית דירה יכולה להיות יקרה יחסית, אך לגמרי משתלמת.

 

קבלת אישורים וחיפוש דירה

אם יש ברצונכם ליטול משכנתא, מומלץ לבקש אישורים מבנק למשכנתאות על מה שתוכלו לדעת מראש מה התקציב שיעמוד לרשותכם לרכישה של הדירה. יכולת ההחזר היא לפי יכולת הכלכלית של הלווה וגם יכולות ההחזר שלו. כל זאת מתבסס על ההכנסות של בני הזוג וגם ההוצאות השוטפות שלהם.

באשר לחיפוש דירה, ניתן לחפש באופן עצמאי באמצעות של מודעות בעיתונים ובאינטרנט, או דרך תקשורת עם מתווכחים. לפני שמחליטים על דירה, מומלץ לראות מספר דירות באזור המבוקש שלכם. כך תוכלו לקבל יותר מושג בנוגע למחירים ולהיצע הדירות וכך תוכלו לקבל תחושה טובה יותר שאתם מקבלים תמורה מספקת לכספים.

כמובן שגם בעת מציאת הדירה, חשוב ומומלץ להיוועץ עם עורך דין ולבדוק אתו האם העסקה שברצונכם לעשות תהיה משתלמת עבורכם בסופו של דבר. לעורכי דין שיוכלו לעמוד לרשותכם במלאכה היכנסו עכשיו אל:

https://www.ashlaw.co.il ונשמח לעמוד עבורכם בכל דבר.

 

לסיכום

נושא קניית דירה עלול להיות נושא מאוד מורכב שמערב בו הרבה חשיבה והחלטות חשובים. אחרי הכל אינכם רוכשים כל יום דירה כנראה. חשוב מאוד לקבל החלטות, ואחרי שאתם כבר מבינים יותר מה אתם רוצים, חשוב לערב עורך דין שיוכל ללוות אתכם בקבלה של ההחלטות הכי חשובות שתוכלו לקבל לאורך כל הדרך.

 

מטבעות ובית
מטבעות ובית
מאמרים באותו נושא
עורך דין מקרקעין
מה תפקידו של עו"ד מקרקעין?

בציבור רווחת סברה מוטעית הגורסת כי עורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע העוסק רק בענייני נדל"ן של חברות ענק ושל אנשי העולם הגדול. המציאות עם

קרא עוד »