איך לבטל תושבות ישראלית לאחר רילוקיישן

פעמים רבות נוצר מצב שאנשים מחליטים לעבור לגור במדינה אחרת.

כחלק מהמעבר למדינה אחרת ישנן הרבה התעסקויות לוגיסטיות מורכבות אשר עלולות ליצור בורות כלכליים שונים שלא בצדק.

בכדי להצליח למנוע את אותם בורות כלכליים מיותרים, ניתן לנקוט במספר צעדים מול מס הכנסה וביטוח לאומי.

אז מהו תהליך ניתוק תושבות ?מהי מטרתה המרכזית של ניתוק תושבות ? ואיך ניתן לבטל תושבות ישראלית אחרי שעוברים לחיות במדינה אחרת ?

תהליך ניתוק תושבות – התהליך שיעזור לכם לחסוך בכסף בעת רילוקיישן :

ניתוק תושבות אחרי רילוקיישן הוא תהליך שמתבצע מול מס הכנסה. בתהליך זה אדם מבטל את תושבותו מישראל ובכך מבטל גם את תושבות המס שלו מישראל. התהליך מתבצע בדרך כלל במצב של רילוקיישן. כלומר במצב של מעבר דירה מישראל לארץ זרה. נוסף על כך, ניתוק תושבות הוא תהליך שלא מסתיים בעלייה למטוס ובמעבר לחו"ל. חלה חובה על האדם שמצבע רילוקיישן להוכיח כי הושלם תהליך ביטול המס.

 

מה המטרה המרכזית של ניתוק תושבות ?

תהליך ניתוק תושבות הוא תהליך אשר מתבצע כמעט תמיד בכדי להימנע מדיווחים ותשלום מס הכנסה, מס בריאות ומס ביטוח לאומי בטענה שההכנסות והרווחים מתקבלים בחו"ל. מטרה עיקרית נוספת היא הימנעות מכפל מס, כלומר הימנעות מתהליכי תשלום מיסים וחובות לשתי מדינות במקום תשלום רק למדינה בה אדם מתגורר.

 

אז מהם השלבים בהם יש לנקוט בכדי לנתק תושבות ?

בכדי להצליח לקיים את השלבים לניתוק התושבות יש להבין את העניין המרכזי שבו תלויה התושבות הישראלית. אותו עניין נקרא מבחן מרכז החיים ומבחן מירב הזיקות . מבחנים אילו כשמם , על פי חוק, הם מבחנים שמכריעים אם אדם ראוי לביטול התושבות שלו הישראלית על פי אורך חייו או אם הוא אינו ראוי לכך. השלבים בהם יש לנקוט הם שלבים שיעזרו לכם לעבור את מבחני התושבות.

 

שלב 1

  • יש להוכיח באמצעות מסמכים המוכיחים כי אין לכם דירה בבעלותכם בארץ שהיא בית הקבע שלכם. בנוסף בעניין זה עליכם להוכיח כי גם דירת המגורים שלכם לא נמצאת בארץ ישראל.
  • חובתכם להוכיח כי מקום בני המשפחה שלכם הוא לא בארץ, וכי אתם מגדלים את משפחתכם במקום מגורכם שמחוץ למדינת ישראל.
  • אתם צריכים להחזיק במסמכים שמוכיחים שמקום הפקת ההכנסות הפסיביות והאקטיביות שלכם הוא לא מארץ ישראל.
  • עליכם להוכיח כי אתם תשהו מעל פרק זמן קצר בחו"ל וכי זהו לא ביקור קצר.
  • עליכם להחזיק במסמכים שמעידים שקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמו, החסכונות שלכם, העברות הכספים שלכם, הביטוחים הרפואיים שלכם, כרטיסי האשראי שלכם, הרכבים שלכם וחשבונות הבנק שלכם לא נמצאים בארץ ישראל.

 

שלב 2

בעת החזקת כל המסמכים ובתנאי שעברתם את מבחן מרכז החיים וממבחן מירב הזיקות עליכם להגיש דוח ניתוק תושבות בביטוח לאומי, כלומר למלא טופס 627 נפרד ממס הכנסה.

 

חברת הובלות
חברת הובלות
מאמרים באותו נושא
אישה מחזיקה דרכון
כיצד מגישים בקשה לקבלת דרכון פולני?

בשנים האחרונות התרחבה מאוד התופעה של אזרחים ישראלים שמעוניינים להוציא אזרחות אירופאית. ישראלים רבים כבר הבינו את היתרונות שגלומים באזרחות אירופאית, והחלו להתחבר לשורשים שלהם

קרא עוד »