בעל עסק? מה לעשות כשעובד מקבל אבדן כושר עבודה

לצערנו, יש אנשים שנפגעו בעובדתם וכתוצאה מכך אינם מסוגלים לעבוד באופן מלא.

המוסד לביטוח לאומי צריך לדאוג לאנשים אלה – לתת להם פיצויים, לתת להם כסף כל חודש וכיוצא בזה.

חשוב לציין שהמושג "אובדן כושר עבודה" הוא מאוד רחב, ויש בו הרבה תתי סעיפים שחשוב לשים לב אליהם.

בתור מעסיק, עליכם לדאוג לעצמכם ולעובד שלכם, כדי ששניכם תקבלו את מה שמגיע לכם.

 

לדאוג לעובד זה מעל הכל

יש מקרים מצערים שבהם בעל העסק מנסה להוריד מזכויותיו של העובד, כדי למזער את הנזק שהוא יחווה. פעולות אלה אינן חוקיות ואינן מוסריות. כבעלי עסק עליכם לדעת שיש הרבה סיכונים שמוטלים על כתפיכם, ואחד מהם הוא אובדן כושר עבודה.  מדובר בסיכון עבור המעסיק, כיוון שהוא יצטרך לתת לעובד הטבות, להמשיך להעסיק אותו במקרים מסוימים ועוד. למרות שהחוקים לא יהיו תמיד לטובתכם, עליכם לדאוג לעובדים שלכם.

 

קראו היטב את החוקים ותהיו מעורבים

אנו ממליצים לכם לא לשבת מהצד ולצפות בהתרחשויות, אלא לקחת חלק פעיל וללמוד על הנושא. הלמידה העצמאית שלכם תאפשר לכם להיות בקיאים בחוקים השונים וכך למנוע מצבים בהם את נפגעים ללא סיבה, אם העובד דרש מכם משהו לא חוקי למשל. כמו כן, מוטב להקדים תרופה למכה ולהיות בקיאים בחוקים של מקרים כאלה מראש.

 

דאגו לעצמכם

על אף שהעובד שלכם נפגע ויש לדאוג לו, עליכם גם לשים לב שהזכויות שלכם לא נפגעות. למשל – יש מקרים בהם אתם לא צריכים להמשיך להעסיק את העובד שנפגע או לתת לו ימי חופשה – הטבות אלו מתאפשרות לעובדים שהיו אתכם לפחות שנה. נושא נוסף שיכול לצוץ הוא הפנסיה – לפי החוק אין קביעה ברורה על הפרשת פנסיה לעובד שנפצע, ואתם תצטרכו לפעול לפי ההסכמים שביצעתם מראש עם העובד או לפי פסיקת בית המשפט. המלצה שלנו – היו חכמים ומעורבים על מנת למנוע פגיעה בעסק שלכם.

 

היו אנושיים

כנראה שבתקופה הקרובה תאלצו להיות רגישים ונדיבים כלפי העובד שנפגע, כיוון שהוא עובר חוויה לא קלה. כשם שאתם צריכים להיות בקיאים בחוקים בשבילכם, עליכם ללכת על פי החוקים גם כשהם באים לטובתו. כסף הוא לא המטרה היחידה בחיים, חשוב יותר להיות אנושיים ואמפתיים. כמו כן, היחס שלכם לעובד ישקף לשאר העובדים את הלך הרוח שלכם ויגרום להם להישאר או לעזוב חלילה.

 

סיכום

תאונות עבודה קורות באופן שגרתי בכל מדינה, לכן מערכת המשפט והביטוח הלאומי מתגייסים לנושא זה. בתור בעלי עסק עליכם להיות מעורבים כדי לדאוג שהכל מתנהל על פי חוק ושאף צד לא נפגע. בנוסף, עליכם להיות אמפתיים כלפי העובד ולתת לו את מה שמגיע לו לפי חוק, תוך שמירה על הזכויות שלכם כמובן.

 

מאזניים
מאזניים
מאמרים באותו נושא