3 יתרונות בעזרה של עורך דין פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי הוא תוכנית שבמהלכו בנייני מגורים ודייריו מתפנים לצורך בנייה מחודשת מהיסוד, שבסופו מתקבלים מספר רב יותר של דירות עם תשתיות מחודשות ואיכותיות יותר. פרויקט שכזה מקודם בדרך כלל על ידי יזמים שמזהים פוטנציאל גבוה בשיפור מתחמי מגורים, אך ביוזמה מעורבים גם הדיירים והקבלן. מאחר שבמקרים רבים פרויקט זה יכול להימשך לכל הפחות שלוש שנים, הוא כולל בתוכו רבדים רבים המחייבים ייעוץ ושירות של עורכי דין מיומנים ומנוסים בתחום המקרקעין. לכן, אם הוצע לכם לקחת חלק בפרויקט פינוי בינוי או שאתם רוצים ליזום מהלך כזה בבניין שלכם, המשיכו לקרוא כדי להבין מדוע חשוב ומומלץ להסתייע בשירותי עורך דין.

 

ייצוג הולם של דיירי הבניין

למרות שידוע שלכל צד המעורב בפרויקט קיים אינטרסים ותמריצים אישיים להנעת וקידום הפרויקט, אחד מתפקידי עורכי הדין היא לייצג באופן הגון ונאמן את דיירי הבניין שאמורים להתפנות. על עורך הדין המקרקעין לנסות להגן על זכויותיהם של הדיירים תוך כדי הוצאת התמורה המשתלמת ביותר עבור כל אחד מהדיירים המתפנים. מעבר לכך, עליהם לקחת חלק פעיל באסיפות הדיירים, ליידע את הדיירים בנוגע לכל התפתחות בתהליך הבינוי, וכמובן לטפל ולמנוע סיכונים שעלולים לצוץ במהלך תהליך הבניה.

 

התמודדות עם דיירים סרבנים

על פי חוק הפיצויים של פרויקט פינוי בינוי, על מנת להוציא תוכנית זו לפועל יש צורך בהסכמתם של לפחות 80 אחוז מהדיירים שמתגוררים בסמוך לשטח המיועד וגם את הסכמתם של 67 אחוזים של דיירי הבניין העתיד להתפנות. מאחר שלקבל את הסכמת רוב השכנים והדיירים אינו דבר פשוט, ברוב המקרים מתקיים מצב של דיירים סרבנים. במקרים כאלה, עורך הדין משמש כמייצג של מרבית הדיירים שמבקשים את ההסכמה והוא פועל בזירה המשפטית נגדו. בסופו של ההליך המשפטי, יקבע האם סירוב הדייר לפרויקט פינוי בינוי הוא מוצדק או לא, ומעבר לכך, עורך הדין יכול לתבוע את הסרבן בטענה שאי הסכמתו גוררת לנזקים עבור שאר הדיירים.

 

ניסוח חוזים

לאחר הסכמת רוב הדיירים לביצוע הפרויקט ובחירת הקבלנים להוציאו לפועל, תפקיד מרכזי נוסף של עורך דין המקרקעין הוא לנסח חוזים מול כל המעורבים בפרויקט. בין השאר עליו להגיע להסדרים הכוללים פיצויים במצבים שבהם הפרויקט לא יוצא לפועל או לא מושלם עד סופו. בנוסף, עליו להכניס סעיפים שיעמדו לטובת הדיירים במצבים בהם הפרויקט עלול להיכשל כמו פשיטת רגל של היזמים או הקבלנים או במקרים שמתבצעות עבירות בנייה.

 

לסיכום

לאחר שהשתכנעתם שסיוע משפטי בתהליך פינוי בינוי הוא חשוב וקריטי על מנת לצאת עם התגמול והתוצאות הטובות ביותר, כעת הגיע שלב חיפוש אחר עורך דין באזורכם שידאג לכל זה. חפשו ברשתות עורך דין מקרקעין בנתניה או באזורכם על מנת לקבל את ההמלצות הטובות והמקצועיות ביותר של עורכי דין מקרקעין.

פינוי בינוי

מאמרים באותו נושא
עורך דין מקרקעין
מה תפקידו של עו"ד מקרקעין?

בציבור רווחת סברה מוטעית הגורסת כי עורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע העוסק רק בענייני נדל"ן של חברות ענק ושל אנשי העולם הגדול. המציאות עם

קרא עוד »