3 הבדלים עיקריים בין רואה חשבון אמריקאי לישראלי

רואה חשבון אמריקאי ורואה חשבון ישראלי הם שניהם רואי חשבון, אך חוץ מתכונה משותפת זו ישנם הבדלים רבים

 

ניהול עסקים בחו"ל או בארץ לרוב יהיה מלווה על ידי רואה חשבון אמריקאי אם מדובר בעסקים בארצות הברית או רואה חשבון ישראלי באם מדובר בעסקים ובניהול כספים בארץ. ישנם עוד הבדלים וסיבות לבחור ברואה חשבון ישראלי או אמריקאי אך תחילה נזכיר מה יעשה עבורכם רואה חשבון באופן כללי.

 

רואה חשבון

רואה חשבון בין אם הוא רואה חשבון ישראלי או אמריקאי אמון על שירות בנושאים פיננסיים עבור כל מבקש. גם עבור עצמאים אשר עוסקים פטורים או מורשים וגם עבור שכירים כאחד. במסגרת ייעוץ עם רואה חשבון יתבצע מעבר על הוצאות, הכנסות וניכוי חובה וזכות על מנת לאפשר לכם למקסם את הכסף שלכם ככל האפשר תוך שהוא דואג שהכל יהיה חוקי.

 

מומחיות והסמכה

כל רואה חשבון, בין אם הוא אמריקאי או ישראלי חייב לעבור מבחני הסמכה, להשלים תואר ובעצם לשלוט בכל התחומים והמידע הנדרש לתפקיד שלו ולסקטור הספציפי בו הוא בוחר להתמחות. ההבדל הראשון בין רואה חשבון ישראלי לאמריקאי היא ההסמכה ואופי הלימודים אם אכן מסתמכים על הרוב קובע שרואה חשבון ישראלי עובר הסמכה ישראלית בעוד רואה חשבון אמריקאי עובר הסמכה אמריקאית.

 

מחייה ושגרה

מעבר לכך שכל רואה חשבון עובר הסמכה בארץ אחרת ובהתאם גם הסמכות בעלות אופי שונה ישנו יתרון או חסרון לכל אחד מרואי החשבון בהתאם לכך שהם גרים ומנהלים שגרה במדינה מסוימת. למרות שרואה חשבון אמריקאי עובר הסמכה לא בישראל ועל כן יכולים להיות פערים בטיפול בנושאים ישראליים בישראל, מעצם היותו אזרח באמריקה הוא מכיר את כל החוקים הבסיסיים אשר אין לכם אפילו קצה של מושג בהם.

 

נגישות וזמינות

כנראה ההבדל העיקרי והמכריע, רואה חשבון אמריקאי לא גר בארץ. כלומר, אופן הפגישות עמו וגם התקשורת יהיו כך שלא ניתן לפגוש אותו בכל עת פנים מול פנים ועל כן יכול להיות שהזמינות שלו תרד. על מנת לכפר על הבדל זה ישנם רואי חשבון אמריקאים אשר משתפים פעולות עם חברות ראיית חשבון ישראליות אשר זמינות עבורכם בהתאם לשגרה בישראל למרות שרואה החשבון האמריקאי לא בהכרח יהיה זמין באותה עת.

רואה חשבון אמריקאי הוא קודם כל כנראה גם גר באמריקה ועל כן פחות זמין מבחינת פגישות פנים אל פנים ותאימות בשעות העבודה בין אמריקה לישראל. נוסף על כך הוא מומחה הרבה יותר בנושאים פיננסיים אמריקאים. עצם כך שהוא חי באמריקה כבר הופך אותו מומחה יותר מכם לחובות ולהתנהלות הפיננסית המתנהלת שם.

 

שטרות

מאמרים באותו נושא