כיצד מגישים בקשה לקבלת דרכון פולני?

בשנים האחרונות התרחבה מאוד התופעה של אזרחים ישראלים שמעוניינים להוציא אזרחות אירופאית.

ישראלים רבים כבר הבינו את היתרונות שגלומים באזרחות אירופאית, והחלו להתחבר לשורשים שלהם על מנת להוציא דרכון ששייך למדינת המוצא של משפחתם.

אחת המדינות האלו היא פולין, מדינה שנמצאת באיחוד האירופי והאזרחות בה תעניק לכם את כל היתרונות שבאזרחות אירופאית.

כיצד תוכלו להגיש בקשה לדרכון פולני?

 

היתרונות של דרכון פולני

לפני שנגיע לפרקטיקה של הוצאת דרכון פולני, נתחיל קודם בלענות על השאלה – למה לכם להוציא דרכון כזה? מה היתרונות שהדרכון מעניק לכם?

כפי שהזכרנו קודם לכן, פולין היא מדינה שנמצאת במזרח אירופה, וחברה באיחוד האירופי. החברות באיחוד נותנת לכל בעל דרכון פולני את היכולת לגור ולעבוד בכל מדינות האיחוד, ללא צורך בוויזת עבודה או בבירוקרטיות מסובכות.

אזרחות אירופאית תעניק לכם גם את היכולת ללמוד בחינם (או כמעט בחינם – בסבסוד משמעותי ביותר) במוסדות אקדמאיים בכל רחבי מדינות האיחוד, לקנות נכסי מקרקעין בכל מדינות האיחוד, ואף לקבל ויזת עבודה לארצות הברית בתנאים מקלים ומשופרים.

מעבר לכך, תוכלו לנוע בחופשיות בין כל מדינות האיחוד, ללא צורך בהחתמת דרכון או בביקורת גבולות. אנו מניחים שתסכימו איתנו שלדרכון הפולני יש יתרונות משמעותיים, וחבל לוותר עליהם אם יש לכם את הפוטנציאל לקבל אותם!

 

כיצד מגישים בקשה לדרכון פולני?

את הבקשה של דרכון פולני תוכלו לבחור אם להגיש באופן עצמאי, או דרך משרד עורכי דין שמתמחה בנושא. ההגשה באופן עצמאי אמנם לרוב תהיה זולה יותר, אך התהליך יהיה ממושך הרבה יותר ומלווה בבירוקרטיה רבה, שנחסכת מכם כאשר אתם מגישים את הבקשה דרך משרד מסודר ומנוסה.

השלב הראשון בהליך צריך להיות בירור הזכאות שלכם לאזרחות פולנית. הזכאות ניתנת רק לאנשים בעלי שורשים פולניים, אשר ניתן להוכיח אותם באמצעות מסמכים שונים. אם אתם מבצעים את ההליך באופן עצמאי, שלב זה עלול לקחת זמן יחסית ממושך – שכן יש לוודא שהמסמכים שבידיכם אכן מוכיחים את זכאותכם, ושהאזרחות שלכם תהיה בתוקף לפי החוק הפולני.

לאחר שנמצא שאתם זכאים לקבלת אזרחות פולנית, עליכם לאתר ולאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים על מנת להגישם לשגרירות הפולנית (בין מסמכים אלו ככל הנראה יהיו תעודת לידה מקורית, תעודת נישואין מקורית, מסמכים שונים של קרוב המשפחה שנולד בפולין ועוד).

אם בידיכם כל המסמכים הרלוונטיים, תוכלו להגיש את הבקשה הרשמית לקבלת האזרחות הפולנית. יש לציין שלרוב תתבקשו להחתים את כל המסמכים שלכם על ידי אפוסטיל, שמוכיח שהמסמכים אכן מקוריים ובעלי תוקף משפטי לכל דבר.

אישור הבקשה שלכם לאזרחות הפולנית עשויה לקחת זמן רב, כתלות במורכבות של התיק ובמסמכים שהגשתם (בדרך כלל התהליך לוקח כשנה). לאחר קבלת האישור, תצטרכו לגשת אל השגרירות ולקבל את הדרכון המיוחל!

 

מסמך מעבר

מאמרים באותו נושא