הצהרה על נכסים בחו"ל

ישראלים רבים מחזיקים נדל"ן בחו"ל. לרוב מדובר על נדל"ן לצורך השקעה, מנוהל לעיתים על ידי בעל הנכס עצמו ולעיתים על ידי חברת ניהול המטלות בענייניו עבורו. יחד עם זאת, זהו עדיין נכס הנמצא בבעלות של אזרח ישראלי ולפי החוק, מחייב דיווח.

 

למה צריך לדווח על נכסים בחו"ל?

פעמים רבות, נדל"ן המוחזק בחו"ל ע"י ישראלים הוא כזה אשר התקבל בירושה, או נרכש בעקבות תהליכים גלובליים שונים, אבל חשוב לדעת כי החוק בישראל מחייב את אזרחי המדינה לדווח לרשויות המס בישראל מדי שנה על כך שיש בבעלותם נכסים מסוג זה וכן על ההכנסות שהם מקבלים מנכסים אלה. זאת כמובן לצורך חישוב שיעור המס על הרווחים.

אם יש לכם נדל"ן בחו"ל ואתם רוצים להסדיר את עניינכם בנוגע לנכסים אלה מול הרשויות בארץ, מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה ובעל ידע נרחב בתחום, שיסייע לכם לשמור על יחסים תקינים עם רשויות המס בישראל.

 

מה הסיכוי שיתפסו אתכם?

מדובר על חקיקה חדשה יחסית בתחום המיסים בישראל ולכן בעלי נכסים רבים עדיין לא פועלים לפיה, בין אם בתום לב ובין אם התעלמות מודעת מחובת הדיווח. יחד עם זאת, מן הראוי לזכור כי מידע רב אודות אזרחי המדינה נגיש לרשויות המס באופן חסר תקדים ולכן קל להן לגלות בהשוואה לימים עברו, אם אכן קיימים נכסים שאינם מדווחים.

למעשה, ישראל חתומה על אמנה עם מעל 70 מדינות ברחבי העולם, המאפשרת לה לקבל מידע אודות פעילותם של אזרחיה בתחומן של מדינות אלה.

 

מה יקרה אם לא תדווחו?

הפרת חובת הדיווח חלה גם על מי שנכסיו אינם מניבים לו רווחים והיא נחשבת עבירה פלילית. כעבירה פלילית היא עלולה לגרור איתה סנקציות פליליות, קנסות כבדים ואף עונש מאסר בפועל.

למרות החומרה אותה מייחסת רשות המיסים למעשים מסוג זה, היא גם מאפשרת לאזרחיה לבחור בהליך של גילוי מרצון, בו הם רשאים להתחיל לדווח על נכסים אלה ועל רווחים מנכסים אלה, בלי להיפגע מן הסנקציות הכרוכות בהסתרת המידע, אם הם יוזמים פניה לרשות המיסים ומדווחים באופן רטרואקטיבי על כל הרווחים החל משנת 2003.

 

מה עושים מול רשויות המס במדינה שבה נמצא הנכס?

לכל מדינה חוקי מס משלה, כמו גם חוקי מקרקעין משלה ועל כן, צעד חיוני שעליכם לעשות הוא לשכור את שירותיו של רו"ח ושל עו"ד נדל"ן מקומי, או ישראלי שיש לו בקיאות מתאימה למדינה בה נמצא הנכס.

 

לסיכום

מדינת ישראל מחייבת את אזרחיה לפי חוק לדווח על נכסים הנמצאים בבעלותם במדינות זרות.  המידע הנגיש למדינה הוא עצום ולכן ניסיונות להסתיר את הנכס, או הרווחים שלכם ממנו הם כמעט בלתי אפשריים ולכן כדאי להקפיד על דיווח תתקין, שוטף ורצוף, שיבטיח לכם שקט נפשי ויחסים טובים עם רשויות המס.

 

נכסים בשכונה בארהב

מאמרים באותו נושא
עורך דין מקרקעין
מה תפקידו של עו"ד מקרקעין?

בציבור רווחת סברה מוטעית הגורסת כי עורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע העוסק רק בענייני נדל"ן של חברות ענק ושל אנשי העולם הגדול. המציאות עם

קרא עוד »