התמודדות משפטית עם אלימות במשפחה

יש אנשים אשר קמים כל בוקר לסיוט חדש, יש אנשים אשר פוחדים לחזור לבית שלהם, יש אנשים אשר הבית שלהם הוא לא מבצר אלא בית מפורק ומתפרק שכל צעד בו מעלה חשש לחייהם, אלו הם קורבנות אלימות במשפחה.

אלימות במשפחה היא דבר נפוץ יותר ממה שאתם חושבים כאשר יש סוגים שונים אל אלימות במשפחה כמו אלימות פיזית או כלכלית.

העניין הוא שרבים מן הסובלים מאלימות זו לא מעזים להתלונן על מה שקרה להם וכך אף אחד לא מטפל בהם.

לא רק זאת אלא שפעמים רבות כאשר הפונים מתלוננים על האלימות הנדון האלים מקבל עונש קל כמו צו הרחקה וכמעט ולא יושב בכלא וזה מוליד מעגל של אלימות נוספת אשר לא זוכה לפתרון מספק.

וזה חבל מאוד ואי אפשר להתכחש לכך.

 

מדוע קורבן אלימות במשפחה חייב עורך דין שייצג אותו?

אז כיצד ניתן להתמודד עם המחדל של המערכת בהתמודדות עם עבירות אלימות במשפחה? מה אפשר לעשות בכדי להתגבר על נושא זה? אם כן עליכם להבין שאם אתם קורבן לאלימות במשפחה וזה בכלל לא משנה אם אתם גבר או אישה אתם צריכים לפנות אל עורך דין אשר ייצג אתכם מול הרשויות. עורך דין יבטיח כי אתם תקבלו את המגיע לכם וכי הזכויות שלכם לא תיפגענה יותר וכך יהיה לכם קול מול העצומה האדירה של המערכת, עוצמה המוחצת פעמים רבות את המתלונן בסבך הבירוקרטיה. זכרו כי רק עורך דין יכול לסייע לכם להתמודד עם הרשויות ולכן חובה עליכם לפנות אל עורך דין כזה.

 

בחרו עורך דין המתמחה בייצוג קורבנות אלימות במשפחה

אם אתם מחפשים אחר ייצוג בעבירות אלימות במשפחה כדאי לכם לפנות אל עורך דין המתמחה בכך. עליכם להבין כי ייצוג בעבירות אלימות במשפחה, אלמ"ב, מחייב התמחות ולא כל עורך דין יכול לסייע לכם בכך וזהו משהו שאתם חייבים לקחת בחשבון. קודם כל אתם צריכים לוודא כי העורך דין מומחה בדין הפלילי ויש לו ידע בנושא זה. חוץ מזה אתם צריכים לוודא כי העורך דין לא רק מומחה בדין הפלילי אלא גם בעבירות אלימות במשפחה מכיוון שהדבר דורש התמחות מסוימת. לכן אל תתביישו וכאשר אתם פונים אל העורך דין שאלו אותו כמה קורבנות אלימות במשפחה הוא ייצג לאורך השנים וכך תזכו לייצוג הטוב ביותר שיש.

 

האם כדאי לקבל סיוע משפטי מהסנגוריה?

עולה השאלה האם אפשר בכלל לקבל סיוע מהסנגוריה אם אתה קורבן אלימות במשפחה? אם כן אתם צריכים להבין כי הסנגוריה מגינה רק על מואשמים ולא על מתלוננים ולכן היא לא תוכל לסייע לכם אם הגשתם תלונה בגין עבירות אלמ"ב. עם זאת תוכלו לקבל סיוע מהייעוץ המשפטי של משרד המשפטים ומלשכת הרווחה בעיר שלכם.

 

אגרוף

מאמרים באותו נושא