תאונות דרכים בשנת 2020 – מה צריך לדעת?

כולנו בטוחים שזה לא יקרה לנו, אך הסטטיסטיקה מראה אחרת. בכל חודש נרשמות בישראל כ-1,000 תאונות דרכים עם נפגעים. רובן אינן קטלניות ולכן לא זוכות לסיקור תקשורתי, אך עבור הנפגעים בהן מדובר בחוויה משנה חיים הדורשת לעיתים חודשים של שיקום ומאבקים משפטיים לקבלת פיצויים. אז מה עושים אם נקלעים לתאונת דרכים ומה חשוב לדעת לגבי תביעות לפיצויים? על כך בכתבה הבאה.

 

נתחיל מהבסיס – מהי תאונת דרכים?

זה אולי נשמע אלמנטרי, אך מדובר בנושא שחשוב לדייק בו. תאונת דרכים הוא מונח המתייחס לכל פציעה הנגרמת בעקבות שימוש ברכב ממנוע. ההגדרה מתייחסת לכלל סוגי הרכבים – אופנוע, קטנוע, משאית, אוטובוס וכמובן מכונית, וכן לפגיעה בכל סוגי המצבים. כלומר, אדם, בין אם מדובר במי שנהג ברכב, נסע בו, הולך רגל או אפילו אדם שנפגע בעת כניסה או יציאה מהרכב או בעת טיפול ברכב כשהוא לא ממונע, נחשב כמי שנפגע בתאונת דרכים. לכן, בכל מקרה של פגיעה כתוצאה ממפגש עם כלי רכב, כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים ולברר האם אתם זכאים לפיצויים מביטוח הרכב או מביטוח לאומי.

 

עברתי תאונת דרכים – מה עליי לעשות?

לאחר תאונת דרכים, הדבר החשוב ביותר שיש לעשות, הוא לדאוג לתיעוד מדויק ומפורט ככל האפשר של האירוע. צילום תמונות של הרכב, הרכב הפוגע, סביבת התאונה, תמרורים או סימני דרך וכמובן מפגעים בשטח, יכולים לסייע לכם מאוד בשלב התביעה. כמו כן, במידה והיו מעורבים נוספים בתאונה, חשוב לקבל מהם את פרטיהם. לאחר מכן, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי. גם אם לא נראה שקרתה פגיעה משמעותית, חשוב לבצע בדיקות מתאימות ולשלול את האפשרות של פגיעות ראש שונות, אשר לעיתים אינן מורגשות מיד לאחר הפגיעה. בנוסף, יש לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על קיומה של התאונה. האישור מהמשטרה הוא קריטי להמשך הטיפול בתביעה בתאונה. אם היה צורך בטיפול רפואי ממושך, יש לשמור ולתעד כל פרט בו – סיכומי טיפול, הפניות, אישורי מחלה, מרשמים וכן קבלות על הוצאות שונות כמו תרופות או שירותים רפואיים.

 

הכל תועד ונשמר – איך מקבלים את הפיצויים?

בשלב הזה יש לגשת לפגישה עם עורך דין המומחה לתאונות דרכים, עדיף לבעל התמחות בתחום הפגיעה שלכם (פגיעות ראש, אובדן כושר עבודה או פגיעה נפשית וטראומה). עורך הדין יסייע לכם בבניית תיק ובתביעת הגורמים הנדרשים, בין אם זו חברת הביטוח, הביטוח הלאומי או ״קרנית״ – קרן לפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. תביעת הקרן לפיצויים תיעשה במקרים בהם לא ניתן לתבוע את הנהג הפוגע – בין אם מדובר על תאונת פגע וברח, או תאונות בהן הפוליסה של הנהג לא הייתה תקפה או שהנהג היה ללא רישיון נהיגה. בנוסף, חשוב לציין בפגישה עם עורך הדין אם מדובר בפגיעה שנעשתה בעת עבודה, או בדרך הלוך או חזור לעבודה. במקרים כאלו מדובר גם בתאונת עבודה והפיצויים עליה משתנים בהתאם.

תאונות דרכים

מאמרים באותו נושא