חברת הביטוח הציעה פיצוי נמוך, מה אפשר לעשות?

נכנסתם לתאונה (תאונת דרכים או עבודה, למשל), הגשתם תביעה לפיצוי כספי מחברת הביטוח, הגשתם את המסמכים הנדרשים, ולבסוף הציעו לכם פיצוי כספי. לפני שתסכימו לקבל את הפיצוי – עצרו! יש כמה דברים שחשוב שתדעו.

 

מה המשמעות של הצעת פיצוי מחברת הביטוח?

דמיינו את המצב הבא – אתם מציעים מוצר למכירה, לא ציינתם מכיר, וקונה פוטנציאלי נתן הצעת מחיר. מה המשמעות של הצעת המחיר הזאת? באופן אינטואיטיבי – כנראה שהוא מוכן לשלם יותר, אחרת היה נוקב במחיר נמוך משהציע. בכל משא ומתן שאנחנו מנהלים – האינטרס שלנו הוא תמיד למכור בכמה שיותר ולקנות בכמה שפחות. ולכן חשוב לזכור – חברות הביטוח מנוהלות על ידי בני אדם, ולכן, גם מתנהגות כמו בני אדם. לא משנה כמה חברת הביטוח הציעה לכם, המשמעות של הצעת פיצוי היא שהם מוכנים לשלם יותר.

רוצים לקבל יותר – תמשיכו לקרוא!

 

אומנת המשא ומתן

בשלב הזה, לאחר שחברת הביטוח הציעה לכם פיצוי כספי, ונניח שאתם חושבים שמדובר בהצעה נמוכה, חשוב לזכור שהמשא ומתן על סכום הפיצוי התחיל עוד לפני ההצעה של חברת הביטוח. הוא התחיל מהרגע שהגשתם את התביעה. ולכן, גם אם לא מצאתם לנכון לבקש ייעוץ משפטי בשלב הראשוני, חשוב שתזכרו – ככל שיש לכם יותר אסמכתאות המוכיחות שעילת התביעה מוצדקת, כך תגדל הצעת הפיצוי של חברת הביטוח.

 

מתי כדאי לקבל את הצעת הפיצוי ומתי לא?

ייתכנו מקרים, וחברות הביטוח יודעות לנצל את זה, בהם המבוטח צריך את כספי הפיצוי בדחיפות על מנת לממן את הוצאותיו כדי לא להיקלע לחובות. דהיינו – ככל שמצבו הכלכלי של המבוטח רע יותר, כך הצעת הפיצוי תהיה נמוכה יותר. אם כך הדבר, בצער רב, ככל שאין למבוטח זמן לחכות לפיצוי יותר גדול, ייתכנו מקרים בהם כדאי לו להיענות להצעת הפיצוי.

עם זאת, ככל שמצבו הכלכלי של המבוטח טוב יותר – הסבלנות משתלמת. במקרים רבים ומרובים – הנזק המלא שנגרם בעקבות התאונה מתגלה רק כמה שנים לאחר התאונה. במידה ותחתמו על הסכם פיצוי בשלב מוקדם חוסר הסבלנות עלולה לעלות לכם ביוקר, וזאת מכיוון שהסכם הפיצוי כולל תניה לפיה לא תהיה לתובע כל טענה נוספת בגין התאונה. ככל שניתן – משתלם לחכות כמה שנים (אבל לא יותר מדיי כי עילת תביעה מתיישנת ברוב המקרים לאחר 7 שנים). חשוב לזכור לתעד את כל המסמכים הרלוונטיים החל מהרגע הראשון – לרבות דו״חות משטרה, פוליסות של המעורבים בתאונה, הוצאות על טיפולים רפואיים ועוד.

 

איפה עורך הדין נכנס לסיפור?

הדרך הטובה ביותר להילחם מול חברות ביטוח היא באמצעות גורם המתמחה בתביעות נגדם. עו"ד רונן ברק הינו מומחה בתביעות בעקבות תאונות דרכים. עו״ד ברק ניהל מאות תביעות כספיות כנגד חברות הביטוח בכלל, וכן משא ומתן בנוגע לסכום הפיצוי בפרט. בהצלחה יתירה, הוביל עו״ד ברק את לקוחותיו הרבים לחוף מבטחים והשיג עבורם פיצוי גדול הרבה יותר ממה שיכלו לקבל בעצמם. אל תישארו לבד! נכנסתם לתאונה? אתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח? צרו קשר מרגע התאונה ונעמוד לשירותכם!

מאמרים באותו נושא