מה היתרונות בהוצאת דרכון רומני

אינספור היתרונות שמגיעים יחד עם אזרחות אירופאיות כבר נמנו פעמים רבות – לימודים במוסדות אקדמאים מהשורה הראשונה, במחירים מסובסדים, רכישת נכסי נדל"ן במימון בנקאי במחירים נוחים, רמת חיים גבוהה, אפשרויות תעסוקה חדשות וחיים ללא בעיות בטחוניות, המספקים שקט נפשי שאין לו מחיר.

כל אלה מביאים אלפי ישראלים לחפש אחר אפשרות לקבל דרכון אירופאי – כמעט בכל מחיר. בין שלל האפשרויות המוכרות, חלקן יקרות ומורכבות יותר, או פחות, קיימת אפשרות קצת פחות מוכרת והיא קבלת אזרחות רומנית.

אזרחים ישראלים שיש להם קרובי משפחה שעלו לישראל מרומניה, יכולים להנות, סוך סוף, גם הם ממוצאם האירופי לשעבר.

 

למה אזרחות רומנית היא כל כך משתלמת?

רומניה הצטרפה למדינות האיחוד האירופי בשנת 2007 ומאז הפכו אזרחיה לאזרחים שווי זכויות בכל מדינות האיחוד האירופי, על כל המשתמע מכך:

  • משמעות הדבר היא שבעלי דרכון רומני יכולים לנוע בחופשיות בין כל מדינות אירופה החברות באיחוד, או במדינות החתומות על אמנות רלוונטיות ואף להיכנס למדינות, שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ללא צורך באשרה, או בתחקור מצד הרשויות.
  • הוצאת דרכון רומני תאפשר למחזיקים בו להתגורר בכל מדינה חברה באיחוד האירופי ולהפוך בה לתושבי קבע. זו לא טעות – כל מדינה שהיא חברה באיחוד האירופי, מחוייבת לאפשר למחזיקי דרכון רומני לחיות בה ולהפוך לתושבי קבע.
  • בעלי דרכון רומני יכולים לעבוד בכל מדינות האיחוד האירופי ואף במדינות אירופאיות שאינן חברות באיחוד, כך שדרכון רומני יכול לפתוח בפניכם את שוק העבודה ולאפשר לכם לפתח קריירה מצליחה ומשתלמת בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.
  • בעלי דרכון רומני יכולים ללמוד בכל אחת ממדינות האיחוד במוסדות להשכלה גבוהה, באוניברסיטאות הטובות בעולם, במחיר מסובסד, לקבל מענקים ומלגות ובחלק מהמוסדות – אף ללמוד בחינם.
  • מחזיקי דרכון רומני, יכולים, כמו אזרחים של יתר מדינות האיחוד, לרכוש נכסי נדל"ן בכל אחת ממדינות האיחוד, בתנאים נוחים ובהתאם לתקנות הנהוגות בכל מדינה, לקבל מימון בנקאי, מחירים נוחים והטבות נוספות הניתנות רק לאזרחים.
  • חופש התנועה המתאפשר לאזרחי מדינות האיחוד חל גם על מחזיקי דרכון רומני ומאפשר להם לעשות עסקים ברחבי אירופה באופן חופשי, בכל תחום חוקי שבו יבחרו, להתפתח ולפתח עסקים מצליחים.
  • כניסה לארצות הברית וקבלת אשרות לביקור בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, גם היא קלה ונוחה יותר לאזרחי האיחוד האירופי, כאשר בעתיד הלא רחוק, מתוכנן שינוי בחוק, שיאפשר למחזיקי דרכון רומני להיכנס לארה"ב גם ללא אשרה.

 

לסיכום – משתלם להיות רומני

אם אתם, הוריכם, או הסבים והסבתות שלכם הגיעו לישראל מרומניה, חשוב שתבדקו אם אתם זכאים לקבל דרכון רומני בתהליך קצר ופשוט, שיאפשר לכם להיות אזרחי האיחוד האירופי ולהנות מכל היתרונות וההטבות שנהנים מהם אזרחים של מדינות החברות באיחוד.

פספורט

מאמרים באותו נושא