הליך גירושין מא' ועד ת'

הליך גירושין נחשב לתוצאה בלתי רצויה בסופה של מערכת זוגית בלתי מוצלחת. זאת בגלל שהוא נוטה להיות מלווה בהתמודדות רגשית כואבת ולעיתים טראומטית של כל הנוגעים בדבר, להוצאות כספיות גדולות ולפירוק התא המשפחתי.

יחד עם זאת, יש לא מעט דרכים, המאפשרות לעבור את ההליך הזה בשלום ועם כמה שפחות כאב וצער. הנה כמה מהן:

 

שלבים בהליך הגירושין

  1. החלטה – בני הזוג, או אחד מהם, לרוב בתום תקופה ארוכה של ניסיונות וחשבון נפש, מחליטים להיפרד וניגשים לשלב הבא – מרוץ סמכויות.
  2. מרוץ סמכויות – בני הזוג הפונים להליך גירושין, פותחים בהליך מואץ, שמטרתו להביא את התיק לדיון בפני בית המשפט המועדף עליהם. ייתכן שהאישה חושבת שהיא עשויה להרוויח אם הדיון יתנהל דווקא בבית הדין הרבני והגבר מעדיך לנהל את המשפט בבית המשפט לענייני משפחה, כך ששניהם ינסו להביא את הדיון במהירות האפשרית לבית הדין העדיף עליהם ושם יתנהל התיק מאותו רגע ואילך.
  3. יחידת הגישור של בית המשפט – לאחר תום מרוץ הסמכויות וללא תלות בבית המשפט שבו יתנהל התיק, בני הזוג מחויבים על פי חוק להגיע ליחידת הגישור, כדי לנסות לפתור את הסכסוך ולהגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט. הליך זה יכול להתבצע בסיוע צוות היחידה וללא התערבות חיצונית נוספת, אך כדי לוודא שההליך אכן מתקדם בצורה הוגנת, רצוי להיעזר באיש מקצוע חיצוני ולבקש מגשר גירושין המלצות, כדי לסייע לכם בהתנהלות בתוך המצב המורכב.
  4. יורם דובובסקי, מגשר גירושין מוסמך ומנוסה, מסביר, כי אחד העקרונות החשובים בהליך הגישור, הוא שמירה על שלומם של ילדי המשפחה. לדברי דובובסקי, הליך הגישור מאפשר להורים להגיע להסכמות גם בתחום המזונות והמשמורת – מבלי לגרום לילדים לטראומה ואף לשמור ככל האפשר על יחסים טובים בין ההורים – מה שמקל לאין ערוך על המשך החיים הבריא לאחר הגירושין.
  5. הכנת הסכם גירושין – בין אם החלטתם להסתייע בעורך דין, או במגשר, בין אם יש לכם הסכמי ממון, או הסכמים אחרים, שנחתמו לפני תחילת הנישואין, הסכם גירושין הוא השלב הבא. גם אם הגעתם לכל ההסכמות בהליך גישור – ההסכם שלכם יועבר אל בית המשפט לאישור סופי ולצורך קבלת תוקף של פסק דין ויחייב אתכם בהמשך הדרך. הסכם גירושין יעסוק בכל הנושאים הדורשים התייחסות – החל במשמורת ומזונות וכלה בחלוקת ממון ורכוש משותף.
  6. לאחר אישור ההסכם, במידה ונישאתם כדת משה וישראל, תסיימו את ההליך ברבנות, בטקס גירושין מסורתי, שיהפוך אתכם מנשואים לגרושים.

חלוקת רכוש בין זוג

 

לסיכום – הליך גירושין נוח וקל ככל האפשר בשיתוף מגשר

מה שבתי המשפט הבינו כבר מזמן, מתחיל לחלחל גם אל הציבור הרחב וזוגות רבים מקבלים החלטה משנת חיים ובוחרים בהליכי גישור לצורך הגעה להסכם הוגן, המכבד את שני הצדדים, מותיר את הזוג והילדים עם כמה שפחות טראומות רגשיות מההליך המסובך ומסייע לחיסכון בהוצאות מיותרות.

מאמרים באותו נושא