ארבע דרכים להתמודדות עם אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה יכול להיגרם ממצבים רבים, תאונת דרכים, מחלה, תאונת עבודה וכו'. נכון, לא נעים לחשוב על מקרים כאלו, אך הם קורים כל הזמן וגם אם אתם צעירים ויש עוד שנות עובדה רבות לפני שתצאו לפנסיה, עליכם להיות מודעים לנושא ולדעת כיצד לפעול אם חלילה תקלעו למצב כזה.

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח חשוב שמאפשר למבוטח לקבל קצבה חודשית במקרה והוא לא יוכל להמשיך לעבוד עקב מצבו הבריאותי.

כאשר מאבד אדם את יכולתו לעבוד במקצוע שלו או בכלל את היכולת לעבוד לצמיתות הוא יכול להתדרדר במהירות למצב של עוני ולכן ביטוח אובדן כושר עבודה הוא כל כך חשוב.

במדינת ישראל יש מספר סוגים של ביטוחים לאובדן כושר עבודה שהם תוכלו להיעזר כדי להתמודד עם מצב כזה.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת המוסד לביטוח לאומי

במדינת ישראל כל התושבים מבוטחים דרך המוסד לביטוח לאומי במסגרת של אובדן כושר עבודה. אם חלילה קרה מקרה ואינכם יכולים לעבוד בגלל מצבכם הבריאותי, אתם יכולים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי שתזכה אתכם באחוזי נכות ובקבלה של קצבה חודשית.

קצבת הנכות קבועה בחוק והיא שווה לכולם. היא אינה בהכרח תעזור לכם לשמר את אותה רמת חיים שניהלתם עם משכורת העבודה שלכם.

בנוסף, לא כל תביעה דרך ביטוח לאומי מתבלת ולכן לרוב הישראלים יש ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי, עליו נדבר בהמשך.

דופק

 

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת הביטוח הפנסיוני

לכל מעסיק יש חובה להפריש חלק משכר העובדים לטובת קרן פנסיה. הביטוחים הפנסיונים מציעים מסלולים שונים לעובד מהם הוא יכול לבחור. הרבה מהמסלולים האלו כוללים גם ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה. כלומר, חלק מהכסף המופרש לביטוח הפנסיוני מועבר לצורך ביטוח זה.

גובה הסכום המועבר לביטוח משתנה לפי המסלול שהמבוטח בחר. לכן, במקרה כזה עליכם לבדוק את מסלול הביטוח הפנסיוני שלכם. בדרך כלל הביטוחים אינם מכסים מחלות קיימות, כלומר שהיו ידועות מראש אלא אם כן המבוטח וחברת הביטוח הסכימו על כך. במקרה כזה הפרמיה החודשית גם תהיה יותר גבוהה.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי

ביטוח זה נרכש באופן פרטי ולא על ידי המעסיק. בניגוד לתשלומי הנכות של ביטוח לאומי וכמו הביטוח הפנסיוני. הפיצוי הוא לפי גובה שכר המבוטח ויכול להגיע לעד כ-75% מהשכר, תלוי עם אובדן כושר העבודה הוא חלקי או מלא.

ניצול הביטוח הזה מאפשר למבוטח לשמר את רמת החיים שהייתה לו לפי המקרה.

 

מה עושים במקרה שחברת הביטוח דוחה את התביעה

הרבה מבוטחים שבאים לממש את הביטוח שלהם במקרה הצורך מקבלים דחייה מביטוח לאומי וגם מחברות הביטוח הפרטיות. עליכם לדעת שדחייה היא לא סוך הדרך. הרבה פעמים לדחיות אין בסיס מוצק ואפשר לתבוע את ביטוח לאומי והן את חברת הביטוח כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

במקרים כאלה חשוב ומומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה מומחה שיוכל לעזור לכם לקבל את מירב הפיצויים.

מאמרים באותו נושא
חוק ומשפט
הליך גירושין מא' ועד ת'

הליך גירושין נחשב לתוצאה בלתי רצויה בסופה של מערכת זוגית בלתי מוצלחת. זאת בגלל שהוא נוטה להיות מלווה בהתמודדות רגשית כואבת ולעיתים טראומטית של כל

קרא עוד »