מהי פסילה מנהלית ואיך מתמודדים איתה?

במדינת ישראל המחוקק אישר לקציני משטרה בדרגה גבוהה, כלומר בדרגת מפקח ומעלה, לבצע פסילה מנהלית. זה קרה לכם? תוהים מה לעשות בנידון? על כך במאמר שהבאנו כאן עבורכם.

קצין
קצין

סוגי הפסילה

בבואנו לדבר על פסילה מנהלית שבוצעה על ידי שוטרים, אנחנו רואים שישנן שלוש אפשרויות בתחום הזה, והן:

  • פסילה של עד 30 יום
  • פסילה של עד 60 יום
  • פסילה של עד 90 יום

בשני המקרים הראשונים האדם שקיבל פסילה מנהלית יוכל להשמיע את קולו, לפנות לבית המשפט ולערער על ההחלטה. בית המשפט מצידו יוכל לפסוק האם השוטר כן צדק בהחלטה שלו או לא, והוא גם יוכל להחליט האם לקצר את העונש או לא. לעומת זאת, במקרה השלילי הנהג לא יוכל לערער על החלטת השוטר לפני הדיונים בבית המשפט, שכן במקרה השלישי מדובר על תאונת דרכים קטלנית שגרמה למוות של אדם אחר.

מה כדאי לעשות בנידון?

שללו לכם את הרישיון בפסילה מנהלית? תוהים מה נכון יהיה לעשות ואיך להקטין את הנזק? רוצים להבטיח שתחזרו לנהוג כמה שיותר מהר? אם כך, עכשיו זה בדיוק הרגע לפנות לקבלת שירותיהם של עורכי דין תעבורה. אנשי מקצוע שעובדים בתחום הזה ומכירים את החוקים לעומק יידעו לומר לכם מיד מה ניתן יהיה לעשות במצב הספציפי שאיתו אתם מתמודדים. כלומר, האם יש טעם להגיש ערעור? והאם יש לכם סיכוי לבטל את רוע הגזרה? בנוסף, כמובן שעורך דין שעוסק בתחום התעבורה יוכל גם להגיש את כל הבקשות הללו בשמכם ולכן בהחלט כדאי יהיה לפנות לאיש מקצוע כזה כמה שיותר מהר. אומנם זה נכון שלא פשוט לעמוד מול בית המשפט ולהוכיח שדווקא אתם צודקים ולא השוטר, אך בעזרת עו"ד תעבורה מקצועית ורציני הסיכוי שלכם יהיה הרבה יותר גדול ממה שנדמה לכם.

 

האם כל עורך דין יתאים לביצוע המשימה?

התשובה היא כמובן לא, ממש כפי שלא כל מנגנון ניאגרה סמויה גרואה יתאים לכם. אם המטרה שלכם היא לצמצם את העונש כמה שיותר, או אפילו לבטל אותו, למה שלא תבחרו את עוה"ד שיגדיל את הסיכויים כמה שרק אפשר שזה אכן מה שיקרה? משמעות הדברים היא שרצוי לבחור במשרד עורכי דין שקיים כבר לא מעט שנים. כפי שניתן לראות בתחומים אחרים בחיינו, גם בתחום התעבורה יש משמעות לניסיון. לכן, כאשר אתם מחפשים לכם עו"ד רציני כדאי יהיה לבדוק שהוא:

  • מוכר ובעל מוניטין מזה שנים
  • זמין לטפל בנושא הפסילה שלכם כמה שיותר מהר
  • מומלץ על ידי הלקוחות האחרים שלו

כדאי גם להיפגש עם עוה"ד, להבין ממנו מה דרך הפעולה שלו ובצורה כזאת להתרשם האם הוא באמת האדם הנכון לכם או לא. אל תהססו גם לברר את המחירים מראש כי אין סיבה לשלם מחיר גבוה מידי על שירותיו של עו"ד שייתן לכם שירות בתחום.

מאמרים באותו נושא