מהם 3 הדברים בהם עוזרת חוות דעת רפואית מקצועית?

נזקים רפואיים ומגבלות בריאותיות שונות, מהווים פעמים רבות עילה מוצדקת לתביעה כנגד גופים שונים.  חוות דעת רפואית מקצועית יכולה בהחלט לסייע לנו לבסס את עילת התביעה, ובמקרים מסוימים היא אף נדרשת מטעם בית המשפט. אז כיצד חוות דעת רפואית עוזרת לנו הלכה למעשה? 

 

התוקף המשפטי של חוות הדעת הרפואית

בעולם אוטופי, נזקים רפואיים ומגבלות בריאותיות שונות היו מזכים את הסובלים מהם בהכרה מתאימה באופן אוטומטי וללא תהליכים סבוכים ומיותרים. אך במציאות הבירוקרטית של ימינו, בכדי לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו, עלינו יהיה להגיש תביעת נזיקין בהתאם.

בתביעות העוסקות בנזקי גוף, יש לצרף חוות דעת רפואית מתאימה, אשר צריכה להיכתב על ידי רופא מקצועי ובעל תואר מומחה. לחוות הדעת הרפואית יש תוקף משפטי והיא מהווה מקבילה למתן עדות בשבועה.

 

כיצד חוות דעת רפואית מקצועית יכולה לעזור לנו?

חוות דעת רפואית מקצועית, יכולה לעזור לנו במגוון דברים וביניהם:

 

שימוש במגוון סוגיות משפטיות

הסוגיות המשפטיות הנוגעות לנזקי גוף, הן רבות ומגוונות ובהתאם לכך, נדרשת חוות דעת רפואית מקצועית המתאימה לכל סוגיה בפני עצמה, כפי שתוכלו למצוא באתר פורום רופאים. בין הסוגיות העיקריות שחוות דעת רפואית מקצועית תוכל לסייע לנו נמצאות: רשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה, עבירות פליליות ועוד.

 

ביסוס עילת התביעה

באמצעות חוות דעת רפואית מקצועית, נוכל לבסס את עילת התביעה שלנו ולהוכיח את מהות הנזק והשפעתו על מצבו של התובע, לרבות על תפקודו העתידי.

 

הערכת סכום הפיצויים

חוות דעת רפואית מקצועית, כוללת כאמור התייחסות גם להשלכות העתידיות של הנזק על תפקודו ושגרת חייו של התובע, באופן המסייע לנו להעריך ביתר דיוק את סך הפיצויים שניתן לתבוע.

 

על מה חשוב להקפיד בכתיבת חוות דעת רפואית מקצועית?

על מנת שחוות הדעת הרפואית אכן תמלא את תפקידה כראוי, חשוב להקפיד על כך שחוות הדעת הרפואית תיכתב על ידי רופא מומחה בעל שם ובעל ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות, לרבות שימוש במונחים המשפטיים הרלוונטיים, באופן שיגרום לבית המשפט להתייחס ביתר רצינות לחוות דעתו ולקביעותיה.

 

מה עלינו להכין לפני שניגשים לקבל חוות דעת רפואית?

בכדי לייעל את תהליך כתיבת חוות הדעת הרפואית, מומלץ לגשת אל הרופא המומחה עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה, לרבות תיעודים אחרים רלוונטיים. כמו כן, מומלץ להגיע עם תיעוד ההיסטוריה הרפואית של התובע, בכדי שהרופא יבחן לעומק את פרטי המקרה והיקף הנזק.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית מקצועית נכתבת על ידי רופא מקצועי ובעל תואר מומחה והיא מקבילה לעדות בשבועה. בהתאם לכך, חוות דעת רפואית מקצועית יכולה לעזור לנו במגוון סוגיות משפטיות, בביסוס עילת התביעה ובהערכה מדויקת של סכום הפיצויים אותו נוכל לדרוש.

חוות דעת רפואית מקצועית

מאמרים באותו נושא