עבירות תנועה במסגרת הצבא

עבירות תנועה במסגרת הצבא


לטיפול בעבירות תנועה בצבא אחראית המשטרה הצבאית.
מקרים הנחשבים עבירת תנועה במסגרת הצבא:
1. חייל אשר ביצע עבירת תנועה. במידה והעבירה בוצעה ברכב פרטי המקרה לרוב יטופל ע"י המשטרה האזרחית.
ישנה אפשרות להגיש תביעה למשטרה הצבאית כנגד חייל הביצע עבירת תנועה במסגרת הצבא והשתחרר משירותו הצבאי. תביעה זו ניתן להגיש במהלך 180 ימים ממועד שחרורו.


2. עבירת תנועה הבוצעה ברכב צבאי.


3. עבירת תנועה הבוצעה ע"י אזרח העובד בצה"ל אשר ביצע עבירה תוך כדי עבודתו בצה"ל.



בית הדין הצבאי – מהם סמכויותיו בנוגע לעבירות התנועה?

בית הדין הצבאי זכאי להטיל עונשים שונים על מבצע העבירה. ביכולתו להטיל קנס, שלילת רשיון נהיגה או תשלום פיצויים. כמו כן בסוגי עבירות ספציפיות, יש בידיו סמכות להעניש במאסר בכלא צבאי.
העונש הנפוץ ביותר על עבירה שמשקלה מועט יחסית הוא שלילת רשיון נהיגה.
ישנו הבדל בעונשים של מערכת הדין הצבאית לבין בית המשפט האזרחי בכך שבית הדין הצבאי רשאי להטיל עונש על פי דרגות, מכאן שניתן להעניש בכל אחד מהדרכים שנזכרו לעיל ואילו בבית משפט אזרחי ישנה ענישת מקסימום לכל עבירה.


רמת אכיפתה של מערכת הדין הצבאית התעבורתית

חשוב לציין כי האכיפה של בית הדין הצבאי מחמירה מאוד לעומת מערכת הדין האזרחית העוסקת בעבירות תנועה. עבירות קלות רבות אשר באזרחות נענשים עליהן בקנס בלבד או לא נשפטים עליהן כלל, עלולות להוביל בבית דין צבאי לעונש של שלילת רשיון, קנס גבוה מאוד ובמידה ומדובר בעבירה כבדה או בנאשם אשר לו היסטוריה תעבורתית, אף מאסר בכלא צבאי.



הפחתה בעונש בבית הדין הצבאי

אף על פי שבמערכת הדין הצבאית קיימת ענישה מחמירה מאוד ישנם מקרים מיוחדים בהם בית הדין הצבאי עשוי להחליט כי הוא מקל בעונש הניתן על העבירה. דוגמא לכך היא: חייל אשר אין לו היסטוריה של עבירות תנועה ורשיונו חיוני לתפקידו בשירות, יכול לקבל הקלה בעונשו. דוגמא נוספת היא: הקלה בעונשו של חייל אשר מצוי בבעיות כלכליות וזקוק לרשיונו על מנת לעזור כלכלית למשפחתו.



זכויות הנאשם בעבירות תנועה במסגרת הצבא

לנאשם המקבל כתב אישום מבית הדין הצבאי קיימות מספר זכויות: ניתנת לו הזכות להיות מיוצג ע"י עו"ד צבאי, הוא זכאי לדחות את מועד דיונו על מנת לקבל סיוע מעורך דין, זכותו לקבל את חומר החקירה בעניינו וכמו כן הוא זכאי להגיש ערעור על גזר הדין של בית המשפט הצבאי 15 יום לאחר קבלת ההחלטה.

על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם התביעה שהוגשה נגד הנאשם מומלץ ביותר להסתייע בעזרתו של עורך דין מומחה בעל נסיון אשר בידו ידע כיצד להתנהל בצורה נכונה מול הפרקליטות הצבאית ובית הדין הצבאי, עורך דין המסוגל לאבחן את תיקו של הנאשם בכל שלבי הטיפול בעבירה, לבצע בירור ולבדוק האם הראיות שישנן נגד הנאשם מספיקות להרשעתו.

מאמרים באותו נושא
ריב על רכוש
חלוקת רכוש בגירושין

בני זוג המחליטים להתגרש נאלצים, באופן טבעי, לחלק את הרכוש שצברו ביניהם. זו עלולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד בשל המתחים וחילוקי הדעות שעולים בהליך הגירושין.

קרא עוד »
דף ומספרים
הסכם ממון על ירושה עתידית

במהלך קשר זוגי ארוך טווח לעיתים קרובות אחד מהצדדים מקבל ירושה מהוריו, החוק קובע כיום כי בן זוג שקיבל ירושה מהוריו זכאי לקבל את הירושה

קרא עוד »
הסכם ממון
הסכם ממון

אישור הסכם ממון מהו הסכם ממון? הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני זוג במצב של זוגיות יציבה ונינוחה. הסכם ממון הוא הסכם שבו

קרא עוד »